۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
ایرلند؛ برترین صادرکننده خدمات رایانه ای| سهم ۴۵درصدی چین در بازار صادراتی دستگاه های کامپیوتری
ارزش ۴۵۸ میلیون دلاری صادرات خدمات رایانه ای در ۲۰۲۰

ایرلند؛ برترین صادرکننده خدمات رایانه ای| سهم ۴۵درصدی چین در بازار صادراتی دستگاه های کامپیوتری

در حالی که ارزش جهانی صادرات خدمات رایانه ای در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۵۸ میلیون دلار بوده، ایرلند صادراتی به ارزش ۱۵۱ میلیون دلار رقم زده و در جایگاه نخست دنیا قرار گرفته است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: بازار خدمات کامپیوتری یکی از پررونق ترین بازارها در عصر جدید است و گردش مالی بالایی را رقم می زند.

بر اساس گزارش های منتشر شده تا سال ۲۰۲۰ کشور ایرلند برترین کشور صادرات خدمات کامپیوتری در جهان محسوب می شود به طوری که ارزش صادرات خدمات رایانه ای در ایرلند بیش از ۱۵۱ میلیون دلار بوده است که ۳۳.۰۲ درصد از صادرات خدمات کامپیوتری جهان را تشکیل می دهد. از سوی دیگر  ۵ کشور برتر در بخش صادرات خدمات یارانه ای در سال ۲۰۲۰ یعنی کشورهای هند، ایالات متحده آمریکا، آلمان و انگلستان ۶۵.۶۹ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده اند.

لازم به ذکر است که کل صادرات خدمات کامپیوتری جهان در سال ۲۰۲۰ به میزان  ۴۵۸ میلیون و ۷۶۳دلار بوده است.

در سال ۲۰۲۰ ایرلند بزرگترین صادر کننده خدمات رایانه ای و آلمان بزرگترین وارد کننده خدمات رایانه ای بوده است

آلمان؛ بزرگترین واردات کننده خدمات رایانه ای در ۲۰۲۰
از سوی دیگر در بخش واردات خدمات رایانه ای، کشور آلمان با وارداتی به ارزش بالغ بر ۳۵ میلیون دلار در رتبه نخست قرار گرفته است که به این ترتیب بیش از ۱۵ درصد از کل بازار واردات خدمات رایانه ای را به خود اختصاص داده است. همچنین کشورهای «ایالات متحده آمریکا، ژاپن، فرانسه و سنگاپور» نیز در جایگاه دوم تا پنجم را دارند و به این ترتیب حدود ۶۰ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده اند. گفتنی است کل واردات خدمات کامپیوتری در جهان در سال ۲۰۲۰ به ارزش حدود ۲۳۰ میلیون دلار بوده است.

در سال ۲۰۲۰ ارزش فروش بین المللی دستگاه های کامپیوتری چقدر بوده است؟
در حالی که فروش بین المللی دستگاه های کامپیوتری صادر شده از همه کشورها بالغ بر ۳۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ بوده است، آمارهای مربوطه می گوید: ارزش کلی صادرات دستگاه های رایانه ای به طور متوسط ‌۲۷.۴ درصد برای همه کشورهای صادر کننده از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. همچنین در سال ۲۰۲۰ صادرات جهانی دستگاه های رایانه ای نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان شش درصد افزایش داشته است.

ایرلند؛ برترین صادرکننده خدمات رایانه ای| سهم ۴۵درصدی چین در <a class=بازار صادراتی دستگاه های کامپیوتری" height="277" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/09/16/4/88818.jpg" width="600" />

چین، مکزیک، ایالات متحده، هنگ کنگ و آلمان بزرگترین صادر کننده های دستگاه های رایانه ای در جهان
جالب است بدانید کشورهای چین، مکزیک، ایالات متحده، هنگ کنگ و آلمان بزرگترین صادر کننده های دستگاه های رایانه ای در سال ۲۰۲۰ بودند و در مجموع سهمی به میزان ۷۱ درصد در بازار جهانی فروش دستگاه های کامپیوتری را نصیب خود کردند. در واقع کشور چین به عنوان بزرگترین صادر کننده دستگاه های کامپیوتری در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۵ درصد از سهم این بازار را داشته و صادراتی به ارزش ۱۷۰ میلیارد دلار را رقم زده است.

همچنین مکزیک که در جایگاه دوم صادرکنندگان جهانی دستگاه های کامپیوتری قرار دارد صادراتی به ارزش  ۳۱ میلیارد دلار داشته و به این ترتیب سهمی به میزان ۸.۵ درصد را نصیب خود کرده است.

کشورهای چین، مکزیک، ایالات متحده، هنگ کنگ،  آلمان، جمهوری چک، هلند، تایلند، تایوان، سنگاپور، لهستان، ویتنام، مالزی، بریتانیا و ایرلند ۱۵ کشور برتر در حوزه صادرات دستگاه های کامپیوتری هستند که سهمی ۹۲ درصدی در این بازار دارند

۱۵ کشور برتر صادر کننده دستگاه های کامپیوتری ۹۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند
کشور ایالات متحده میز در این سال صادراتی ۲۴.۸ میلیارد دلاری به ثبت رسانده و با داشتن سهمی به میزان ۶.۶ درصد در این بازار به عنوان سومین صادر کننده دستگاه های کامپیوتری در ۲۰۲۰ معرفی شده است.

از سوی دیگر هنگ کنگ به عنوان چهارمین صادر کننده بزرگ دنیا صادراتی به ارزش ۲۴ میلیارد دلار و سهمی به میزان ۶ درصد در این بازار داشته است. آلمان نیز با انجام صادراتی به ارزش ۱۵۶ میلیارد دلار بیش از ۴ درصد از بازار را به خود اختصاص داده و به عنوان پنجمین کشور صادر کننده دستگاه های کامپیوتری در ۲۰۲۰ مطرح شده است.  

جالب است بدانید کشورهای «جمهوری چک، هلند، تایلند، تایوان، سنگاپور، لهستان، ویتنام، مالزی، بریتانیا و ایرلند» به ترتیب در جایگاه ششم تا پانزدهم دنیا قرار گرفتند و به این ترتیب این ۱۵ کشور نامبرده بیش از ۹۲ درصد از دستگاه های صادراتی کامپیوتری را در سال ۲۰۲۰ ارسال کرده اند.

ویتنام صادرات خود را ۳۴ درصد افزایش داد مالزی ۲۴ درصد کاهش داد
نکته جالب توجه اینکه در بین ۱۵ کشور برتر در صادرات دستگاه های کامپیوتری، ویتنام سریعترین رشد را داشته است به طوری که در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ صادرات خود را به میزان ۳۴.۴ درصد افزایش داده است. همچنین در این سال کشور های تایوان صادرات خود را نسبت به ۲۰۱۹ بیش از ۱۹ درصد، هنگ کنگ ۱۵ درصد و چین بیش از ۱۴ درصد افزایش داده است.

این در حالی است که کشور مالزی میزان صادرات خود را نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۲۴.۸ درصد کاهش داده است. همچنین انگلستان صادرات خود را به میزان ۱۰ درصد، ایالات متحده ۳.۹ درصد، سنگاپور ۳ درصد و مکزیک نیز به میزان ۱.۵ درصد کاهش داده است.

کشورهای آسیایی بالاترین ارزش دستگاه های رایانه ای صادر شده را در طول سال ۲۰۲۰ به ارزش کلی ۲۴۱.۴ میلیارد دلار رقم زده اند

کدام قاره بیشتری دستگاه کامپیوتری را در ۲۰۲۰ صادر کرده است؟
در بین قاره ها، تأمین کنندگان بین المللی مستقر در کشورهای آسیایی بالاترین ارزش دستگاه های رایانه ای صادر شده را در طول سال ۲۰۲۰ به ارزش کلی ۲۴۱.۴ میلیارد دلار رقم زده اند که به عبارتی ۶۴ درصد از کل دستگاه های کامپیوتری جهان را در این سال فروخته اند. صادرکنندگان اروپایی با ۲۰ درصد رتبه دوم را به خود اختصاص دادند در حالی که ۱۵.۵ درصد از فروش جهانی دستگاه های رایانه ای از آمریکای شمالی رقم خورده است.

کد خبر: ۱۰۷٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha