۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
ارتباط با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های ما است
رئیس جمهور:

ارتباط با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های ما است

رئیس جمهور گفت: سفر به تاجیکستان فصل جدیدی برای روابط میان ایران و تاجیکستان در مناسبات مختلف خواهد بود.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی پیش از سفر به تاجیکستان و در گفتگو با خبرنگاران افزود: در فصل جدید روابط ما با تاجیکستان، همکاری‌ها و مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مناسباتی خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: تاجیکستان مردمی مسلمان و متدینی دارد و ما با آنان، دین، فرهنگ و زبان مشترک داریم.

رئیسی افزود: ارتباط ما با کشورهای منطقه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و ارتباط با کشورهای همسایه عموماً تاجیکستان در این سفر دنبال خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم در مجموعه مذاکراتی که انجام می‌شود مسئولین عالی کشورهایی که در این اجلاس شرکت می‌کنند تعامل بین کشورهای آسیایی بیش از گذشته و قدم‌های بزرگتری برداشته شود.

رئیسی تصریح کرد: در گام عملی در ارتباط با تاجیکستان، قراردادهایی امضا خواهد شد و وزرایی که ما در خدمت آن‌ها هستیم با وزرای تاجیکستانی قراردادهایی در حوزه‌های حقوقی و مسائل مختلف اقتصادی و کشاوزری امضا خواهند کرد که حتماً آنان باید همکاری بین مسئولین جمهوری اسلامی ایران و مسئولین تاجیکستانی را اجرایی‌تر و میدانی‌تر کنند.

رئیسی افزود: ما برای همکاری‌های منطقه‌ای بسیار اهمیت قائلیم و سازمان شانگ‌های یکی از سازمان‌های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است.

رئیس جمهور گفت: در این اجلاس اولین برنامه ما دیدارهایی است که با مسئولان عالی کشورهای شرکت کننده اجلاس خواهیم داشت و هدف از شرکت در این اجلاس بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران و عمده‌ترین و محوری‌ترین آن‌ها نگاه‌های فرهنگی، اقتصادی است و تعامل اقتصادی که با کشورهای آسیایی و کشورهای منطقه‌ای خواهیم داشت.

کد خبر: ۱۰۷٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha