۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار رفع کننده تحریم‌های داخلی است
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار رفع کننده تحریم‌های داخلی است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با وجود تحریم‌های خارجی باید روی رفع تحریم‌های داخلی متمرکز شد و با مقررات زدایی و تصویب قوانین تسهیل کننده کسب و کار به دنبال ایجاد رونق تولید در کشور بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس گفت: براساس این طرح ایجاد هرگونه محدودیت خارج از چارچوب مصوب در مسیر صدور مجوز برای کسب و کارها حذف شده، به نحوی که موانعی مانند وجود محدودیت در ظرفیت، تعداد، موارد صنفی، فاصله جغرافیایی و اشباع بازار رفع شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با تاکید براینکه طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سه هدف اصلی را دنبال می‌کند، افزود: صدور مجوز تایید محور و ثبت محور، رفع تعارض منافع در برخی فعالیت‌های مرتبط با صدور خدمات قضایی و شفاف‌سازی قراردادهای بانکی با ثبت الکترونیکی تسهیلات از مزایای مهم این طرح هستند که با تصویب نهایی و ابلاغ آن سد بزرگی از مقابل توسعه کسب و کار و رونق تولید برداشته خواهد شد.  

وی با بیان اینکه اکنون تعداد بسیار زیادی جوان تحصیلکرده جویای کار در کشور وجود دارد که دولت ناتوان از جذب آنها در بازار کار است، اظهار کرد: امروز با وجود تحریم‌های خارجی باید روی رفع تحریم‌های داخلی و بروکراسی‌های خسته کننده متمرکز شد تا با مقررات زدایی و تصویب قوانین تسهیل کننده کسب و کار به دنبال ایجاد رونق تولید در کشور بود.

خدابخشی بیان کرد: کشورمان به لحاظ شاخص سهولت کسب و کار در میان ۱۹۰ کشور دنیا رتبه ۱۷۸ را دارد و تصویب این طرح از الزامات کنونی است و باید اجازه دهیم تا جوانان بتوانند برای خود کسب و کاری راه‌ بیندازند.

کد خبر: ۱۰۷٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha