۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
ترووا خودرو ۱۴۰۰ اسب بخاری
الکترون هایپر کار جدید معرفی کرد

ترووا خودرو ۱۴۰۰ اسب بخاری

شرکت هایپر کار الکترون قصد دارد محصولی به نام ترووا را با ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت در سال میلادی آینده به بازار معرفی کند، این شرکت محصولی دیگر به نام کوازار را نیزبا ۲۳۰۰ اسب بخار در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: در ماه آوریل سال میلادی جاری شرکت هایپر کار الکترون اقدام به معرفی از کانسپت جدید خود یعنی کوازار کرد. این شرکت هایپر کار مدعی بود که محصول جدیدش می‌تواند ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند، صفر تا صد را نیز ۱.۶ ثانیه پیمایش کند. الکترون حداکثر سرعت این خودرو ۴۵۰ کیلومتر در ساعت قرار داده است.

الکترون برنامه دارد از کوازار حداکثر ۹۹ دستگاه خودرو تولید کند که عرضه آن از سال ۲۰۲۳ به بازارهای جهانی انجام خواهد شد. این شرکت قصد دارد محصول دیگری مشابه کوازار را ساخته و به زودی در خط تولید قرار دهد.

این محصول به نام ترووا قرار است زودتر از کوازار به تولید برسد،   خودرو مذکور قادر است به کمک سه پیشرانه الکتریکی در مجموع ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. دو موتور الکتریکی در محور جلو و یک موتور در محور عقب قرار خواهد داشت، الکترون مدعی است که این خودرو نسبت به کانپستی که معرفی شده قوی‌تر، بهتر و با پایداری بالاتر است.

ترووا دارای یک شاسی کامپوزیت جدید است که می‌تواند بهترین مرکز ثقل را برای خودرو ایجاد کند، از سوی سیستم تعلیق نصب شده روی این محصول میزان نرمی را در زمان رانندگی چند برابر خواهد کرد. باتری‌های موتور الکتریکی در کف خودرو تعبیه شده که کمترین فضا کابین را اشغال کند.

الکترون اعلام کرده است که ترووا با قیمت ۶۰۰ هزار دلار و کوازار با بها ۷۱۰ هزار دلار به فروش خواهند رسید. همین دلیل باعث شده که ابتدا ترووا و سپس کوازار تولید شود.

گفته می‌شود به دلیل طراحی خاص ترووا این خودرو از بازار بهتری برای فروش برخوردار خواهد بود، اگر الکترون قصد داشته باشد کوازار را نیز با طراحی مشابه این محصول به بازار عرضه کند، می‌تواند نسبت به اقبال در فروش امیدوار باشد. البته باید منتظر بود و دید که در سال میلادی آینده ترووا ابتدا در کدام بازار معرفی خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۷٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha