۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
افزایش تقاضای وام خرید مسکن در آمریکا

افزایش تقاضای وام خرید مسکن در آمریکا

طی تابستان جاری، تقاضای وام مسکن ایالات متحده از خریداران مسکن به بالاترین سطح از ماه آوریل رسید.

به گزارش بازار، فصل پاییز معمولاً بازار آرام تری برای مسکن است، اما در بازار مسکن متاثر از همه گیری امروز هیچ چیز معمول نیست. خریداران بالقوه مسکن با افزایش اندکی در موجودی خود با عجله دوباره وارد این معرکه می شوند. به گفته انجمن بانکداران وام مسکن، درخواست های وام مسکن برای خرید خانه در هفته گذشته نسبت به هفته قبل اش ۷ درصد افزایش یافته است. این بالاترین سطح از آوریل سال جاری است. این درخواست ها هنوز ۱۱ درصد کمتر از هفته قبل در یک سال قبل بودند، اما این کوچک ترین کاهش سالانه طی ۱۴ هفته بود.

خریداران به دلیل عرضه ناچیز خانه ها برای فروش دچار مشکل شده اند، اما اخیراً این عرضه به آرامی در حال افزایش است. بر اساس گزارش سایت Realtor.com، تعداد لیست های جدید برای نه هفته متوالی در تابستان افزایش داشته، اما سرانجام هفته گذشته دوباره کاهش یافت. بر اساس این گزارش، حتی با کاهش لیست های اخیر، شکاف با سطوح قبل از کووید به میزان قابل توجهی کاهش یافته با این وجود که فروشندگان جدید بیشتری در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته وارد بازار شده اند.

قیمت های مسکن در حال افزایش بی سابقه ای هستند و این در درخواست های وام خرید مسکن نیز منعکس شد. هر دو درخواست خرید معمولی و دولتی افزایش یافت و متوسط وام برای یک درخواست خرید به ۳۹۶، ۸۰۰ دلار افزایش یافت. به گفته یک اقتصاددان: بازار بسیار رقابتی خرید همچنان بر قیمت های فروش فشار وارد می کند. درخواست های تأمین مجدد وام مسکن در این هفته ۳ درصد کاهش یافته و همچنین ۳ درصد کمتر از هفته مشابه در سال قبل بوده است. وام گیرندگان تمایل چندانی برای بازپرداخت نداشته اند، زیرا نرخ وام مسکن در حال حاضر بالاتر از ابتدای سال است.

متوسط ‌نرخ سود قراردادی برای وام های مسکن ۳۰ ساله منطبق با نرخ وام (۵۴۸، ۲۵۰ دلار یا کمتر) بدون تغییر در ۳.۰۳ درصد باقی ماند و امتیازها از ۰.۳۳ (با احتساب هزینه مبدا) به ۰.۳۲ (با احتساب هزینه اولیه) برای وام با ۲۰ درصد پیش پرداخت کاهش یافت. سهم بازپرداخت وام مسکن از ۶۶.۸ درصد در هفته قبل به ۶۴.۹ درصد از کل درخواست ها کاهش یافت.

کد خبر: ۱۰۷٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha