۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
ظرفیت انبارهای ذخیره کالاهای وارداتی بوشهر کافی نیست
ناظر گمرکات استان بوشهر:

ظرفیت انبارهای ذخیره کالاهای وارداتی بوشهر کافی نیست

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ظرفیت انبارهای ذخیره کالاهای وارداتی در استان بوشهر، کافی نیست و نیازمند توسعه است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرکات استان بوشهر، بهروز قره‌‏بیگی در آیین تجلیل از اعضای کمیته ارزیابی عملکرد ستاد نظارت گمرک های استان بوشهر اظهار داشت: هم اکنون سهم بندر بوشهر در ترخیص کالاهای اساسی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور پایین است که امیدواریم در کنار اقدام‌های توسعه‌ای بندری و گمرکی که در سال‌های اخیر در بندر بوشهر صورت گرفته زمینه برای توسعه انبارهای دپوی کالاهای وارداتی نیز مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: گمرک‌‏های استان بوشهر سه انبار دارد که از این انبارها ۲ انبار در شهرستان بوشهر و دیگری در بندر دیر واقع است.

قره‎بیگی اظهار داشت: گمرک بوشهر اکنون آمادگی دارد تا مجوز احداث انبارهای اختصاصی تحت کلید خود را به بخش خصوصی واگذار کند که این رویه بدون شک هزینه‌های بخش خصوصی را کاهش می‌دهد.

وی عنوان کرد: ارتقای جایگاه گمرک بوشهر درسطح کشور همواره به عنوان یک اصل مورد توجه بوده است در این راستا تلاش شد با بهرگیری از توان تمامی کارکنان این ستاد در اسرع وقت و به صورت شبانه روزی نسبت به ارائه خدمت به مردم و فعالان اقتصادی اقدام شود.

قره‌بیگی با بیان اینکه این ستاد در سه سال اخیر ۲ بار موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی شده است، اظهار داشت: کسب این موفقیت حاصل تلاش و زحمات تمامی کارکنان گمرک های استان بوشهر است.

وی با  اشاره به اینکه تقویت جایگاه گمرک بوشهر به طور قطع تقویت تولید و اشتغال در این استان را به همراه خواهد داشت، یادآور شد: گمرک و بندر بوشهر در طول تاریخ همواره به عنوان مرکز تجارت کشور محسوب می شده، اما امروزه به دلیل نا برابری‌ها و عدم توازن در توسعه زیرساخت‌های منطقه‌ای که در جنوب کشور ایجاد شده جایگاه سابق خود را از دست داده است.

در این آیین با اهدای لوح تقدیر از  اعضای کمیته ارزیابی عملکرد ستاد نظارت گمرک های استان بوشهر تقدیر شد.

کد خبر: ۱۰۷٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha