۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
راه‌اندازی سامانه هوشمند پایش ضریب توان
شرکت توانیر اعلام کرد

راه‌اندازی سامانه هوشمند پایش ضریب توان

سامانه هوشمند پایش ضریب توان، توسط توانیر راه‌اندازی شد.

به گزارش بازار به نقل از توانیر، برای نخستین بار در کشور، با ایجاد راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری هوشمند پایش ضریب توان، توسط متخصصان داخلی، کنترل هوشمند توان راکتیو شبکه توزیع امکان پذیر شد.
 
با راه اندازی این سامانه، تلفات شبکه توزیع برق کشور کاهش بیشتری خواهد یافت.
 
در همین خصوص مهندس محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر، ایجاد سامانه هوشمند پایش ضریب توان را به عنوان یک ماموریت ویژه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این طرح برای نخستین بار در کشور و حول محور تحول دیجیتال منجر به هوشمندسازی در مقوله ضریب توان شد.
 
متولی زاده با ارسال نامه‌ای خطاب به معاون برق وانرژی وزارت نیرو یادآور شد: این سامانه نرم افزاری با همکاری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان و حمایت معاونت هماهنگی توزیع توانیر تهیه و راه‌اندازی شد که به عنوان یک سامانه فعال، در حال بهره‌برداری است و نتایج قابل توجهی در پایش توان راکتیو و ضریب توان فیدرهای فشار متوسط کشور داشته است.
 
برپایه این گزارش، همایون حایری معاون برق و انرژی وزیر نیرو نیز در خصوص اهمیت راه سامانه هوشمند پایش ضریب توان توسط توانیر گفت: با اقدامات انجام شده توسط شرکت توانیر، تلفات شبکه توزیع برق طی چندسال اخیر کاهش چشمگیری داشته و از ۱۵ درصد به ۹.۲ درصد رسیده و تک رقمی شده است.
 
حایری در هامش این نامه، خطاب به علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نوشت: در همین راستا، ایجاد سامانه هوشمند پایش ضریب توان که برای نخستین بار و باسامانه نرم افزاری بومی ایجاد شده است، این قابلیت را فراهم می‌سازد که توان راکتیو در شبکه توزیع برق به طور هوشمند کنترل و مدیریت شود و به دنبال آن تلفات شبکه توزیع برق، کاهش بیشتری داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۷٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha