۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کاهش ۷۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای با مقاوم سازی ساختمان
«بازار» گزارش می دهد

کاهش ۷۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای با مقاوم سازی ساختمان

با توجه به این که صنایع مختلف در حال  استفاده از روشهایی برای کاهش گازهای گلخانه ای و ضایعات هستند در بخش مقاوم سازی ساختمان هم می توان با فناوری هوشمند به کاهش ضایعات ساختمانی کمک کرد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: به گزارش «اینوارنمنتال لیدر»، به گفته شرکت مدیریت سرمایه گذاری Lateral، انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از مقاوم سازی ساختمان های اداری با استفاده از فناوری هوشمند تا ۷۰ درصد کاهش می یابد.

هنگامی که مقاوم سازی با کیفیت بالا با آخرین فناوری و انعطاف پذیری انجام شود، با توجه به بهبود کارایی عملیاتی، هم برای صاحبخانه ها و هم برای مستاجران به  ارزش افزوده  تبدیل میشود

مدیر سرمایه گذاری می گوید: با توجه به اینکه محیط های ساخته شده مسئول ۴۰ درصد گازهای گلخانه ای  و ۱۱ درصد گاز کربن هستند، از این رو پیامدهای زیست محیطی برای مقاوم سازی ساختمان ها نگران کننده است. متوسط ​​بازسازی ساختمانها حدود دو سال و نیم طول می کشد، در حالی که مقاوم سازی ساختمان با در نظر داشتن پایداری می تواند بین هشت تا ده سال به طول انجامد. در طول چرخه عمر ۶۰ ساله ساختمان، تعداد متوسط ​​بازسازی ساختمان از ۲۰ تا ۳۰  برای یک ساختمان معمولاً به ۶ تا ۸ برای طراحی مجدد کاهش می یابد که پایداری را در بر می گیرد، در عین حال که  تا حد زیادی ضایعات و محل دفن زباله را کاهش می دهد.

براساس  اعلام  Lateral، هنگامی که مقاوم سازی با کیفیت بالا با آخرین فناوری و انعطاف پذیری انجام شود، با توجه به بهبود کارایی عملیاتی، هم برای صاحبخانه ها و هم برای مستاجران به ارزش افزوده  تبدیل می شود. پس از انجام مقاوم سازی پایدار، ساختمانها می توانند تا ۷۰ درصد هزینه انرژی را که در کنار بازدهی عملیاتی ساختمانها  ایجاد می شود، ذخیره کنند.

Green Building Insider می نویسد، برخی از این فناوری ها شامل فیلم های معماری(architectural films) است که می تواند هزینه های گرمایش و سرمایش یک شرکت، روش های پیش ساخته ساختمانی و زیرساخت های انرژی تجدیدپذیر را کاهش دهد.

املاک و مستغلات  از جمله بخشها با  بیشترین ضایعات است، زیرا ساخت و ساز ۴۰ درصد از منابع طبیعی استخراج شده جهان را مصرف می کند و حدود ۱۳ درصد از کل مصالح ساختمانی جدید را مستقیماً به محل دفن زباله  می فرستد

Rob Beacroft، مدیر Lateral می گوید: املاک و مستغلات  از جمله بخشها با  بیشترین ضایعات است، زیرا ساخت و ساز ۴۰ درصد از منابع طبیعی استخراج شده جهان را مصرف می کند و حدود ۱۳ درصد از کل مصالح ساختمانی جدید را مستقیماً به محل دفن زباله  می فرستد. اگرچه صنعت املاک و مستغلات همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش چنین تأثیرات زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی است، اما هنوز در مورد نحوه انجام این کار، بخصوص از نظر ساختمانهای موجود و مقرون به صرفه، فاصله زیادی وجود دارد. گفتنی است در یک نظرسنجی جهانی اخیر از متخصصان املاک تجاری، بیش از نیمی (۵۵٪) گفتند تقاضا برای ساختمانهای پایدار طی ۱۲ ماه گذشته افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۰۷٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha