۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
دلالی و نبود سرمایه درگردش زنبورداران مازندران را رنج می دهد
مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران:

دلالی و نبود سرمایه درگردش زنبورداران مازندران را رنج می دهد

ساری- میرمحمدی، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران، دلالی و واسطه گری و نداشتن سرمایه درگردش را مهمترین مشکل فراروی زنبورداران بیان کرد.

سید محیی الدین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هنوز تصمیماتی برای رفاه زنبورداران در وزارتخانه گرفته نشده است، افزود: نماینده تشکل زنبورداری مشکلات بخش زنبورداری را به وزیر و مسئولان کشاورزی منعکس کردند.

وی با عنوان اینکه زنبور عسل به عنوان حشره گرده افشان است ولی جایگاه مناسبی در جهاد کشاورزی ندارد، گفت: تاکنون نگاه خوبی نسبت به این حشره و محصول تولیدی نبوده است.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران بیمه تامین اجتماعی را از جمله خواسته های زنبورداران بیان کرد و گفت: متاسفانه تولیدکننده ای که در بیابان زحمت می کشد از داشتن بیمه محروم است این درحالی این شغل دارای سختی و مشقت فراوانی است.

میرمحمدی دلالی و واسطه گری را از دیگر مشکلات فراروی زنبورداری بیان کرد و گفت: نداشتن سرمایه درگردش دیگر مشکل فراروی فعالان زنبورداری است و برای فروش محصول نیز فعالان این حوزه دارای دغدغه هستند.

وی با اشاره به وجود دلالی در بازار زنبورداری و عسل گفت: ۱۰۰ هزار نفر در کشور و شش هزار و ۸۰۰ زنبوردار در مازندران فعالیت می کنند و این استان مقام اول را در تنوع عسل دارد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران گفت: مازندران به دلیل پوشش گیاهی خوب مهد تولید انواع عسل با طعم چندگیاه، آویشن و غیره است و به دلیل آب و هوای مناسب، تنوع عسل را در استان شاهد هستیم.

وی جابجایی کلنی ها را از مهمترین دغدغه ها بیان کرد و گفت: منطقه سد لار آمل از نظر جغرافیایی در استان مازندران واقع ولی از نظر مدیریت زیر نظر تهران است و لازم است برای مشکل جابجایی کلنی ها در این منطقه برنامه ریزی شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha