۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
معادن زنجان هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت روستاییان انجام نمی‌دهند
استاندار زنجان:

معادن زنجان هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت روستاییان انجام نمی‌دهند

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه معادن استان بزرگترین مشکلات را برای روستاها ایجاد می‌کنند، گفت: معادن هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت روستاییان انجام نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح‌الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای معادن در محل استانداری زنجان، گفت: استان زنجان تنوع معدنی خوبی دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه معادن در استان زنجان بزرگترین مشکلات را برای روستاها ایجاد می‌کنند،اظهار کرد: متاسفانه معادن هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت روستاییان انجام نمی‌دهند و باید برای توسعه روستاها کمک کنند. 

استاندار زنجان با بیان اینکه مشخص کردن وضعیت معادن و تعیین تکلیف، بررسی پهنه‌های مناطق دارای پتانسیل زیاد و ارائه گزارش کار درآمد سایر معادن و ارائه لیست معادن در ۱۴۰۰ از مصوبات شورای معادن است،گفت: کمک یک درصدی معادن منتی ندارد بلکه وظیفه ذاتی معدن است.

حقیقی با بیان اینکه هزینه بیش از ۴۰ تا ۵۰ میلیاردی در لیگ برتر فوتبال در برخی از استان‌ها، از محل درآمد و کمک معادن به ویژه معادن بزرگ است، تاکید کرد: رها کردن معادن بزرگ و پیچیدن به دست و پای معادن کوچک اصلاً درست نیست.

وی با بیان اینکه معادن بزرگ در زنجان نسبت به توسعه محل استقرار خود و کمک به روستاییان بی تفاوت هستند، گفت: نسبت به انجام کار این معادن انتقاد دارم و معادنی مانند انگوران، به جای اینکه کمک قابل توجهی به توسعه منطقه استقرار خود داشته باشند، برای مبلغ ناچیزی هم که مقرر شده کمک کنند درخواست قسط بندی می‌کنند که این اصلا خوب نیست. 

استاندار زنجان با بیان اینکه خدماتی که معدن انگوران در ۱۰ سال گذشته برای منطقه خود داشته به عنوان مهمترین مصوبه جلسه شورای معادن استان مورد توجه قرار گیرد،ابراز داشت: میزان فروش و درآمد این معدن در ۱۰ سال گذشته و میزان کمک و خدمات آن به منطقه با تمام جزئیات در جلسه بعدی ارائه شود.

حقیقی گفت: مبالغی که از معادن برای کمک به توسعه منطقه گرفته می‌شود باید در همان منطقه هم هزینه شود و یشترین معادن بزرگ در ماهنشان هستند و لازم است که هزینه‌های دریافتی از این معادن، در همان منطقه ماهنشان هم هزینه شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha