۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
رشد ۴۳۰ درصدی واردات از عراق
سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد

رشد ۴۳۰ درصدی واردات از عراق

سخنگوی گمرک گفت: در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، وارداتمان از عراق از لحاظ ارزش ۴۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و صادرات نیز ۳۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، سید روح اله لطیفی افزود: عراق دومین کشور خریدار کالاهای ایرانی در چند سال اخیر بوده که متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، چند مرز با این کشور ماه‌ها مسدود شد و مانند بسیاری از کشورها تجارتمان در سال گذشته کاهش یافت.

وی گفت: خوشبختانه در پنج ماه نخست امسال با بی اثر شدن آثار کرونا بر تجارت خارجی روند تجارت خارجی کشور رو به رشد بوده و همین امر در خصوص عراق به عنوان دومین شریک صادراتی کشورمان نیز موثر بوده است.

لطیفی توضیح داد: صادرات کشورمان به عراق تا پایان مردادماه، بیش از ۱۲ میلیون و ۲۴ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۴۸ دلار بوده است که نسبت به پنج ماه نخست سال قبل، از لحاظ وزنی ۵۳ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۳۱ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی در خصوص واردات از کشور عراق گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۳۱۳ هزار و ۶۱۲ تن کالا به ارزش ۱۷۵ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۶۸۷ دلار نیز از عراق وارد کشورمان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۹۷۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۳۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۱۰۷٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha