۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
خودروها و شناورهای حامل سوخت قاچاق به نفع دولت مصادره خواهند شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان:

خودروها و شناورهای حامل سوخت قاچاق به نفع دولت مصادره خواهند شد

بندرعباس - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از مصادره تمامی کامیون ها و شناورهای حامل سوخت قاچاق به نفع دولت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی گفت: در پی تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان، ضمن توسعه و تکمیل زیرساخت های لازم، سامانه های هوشمند گزارش گیری و دوربین های نظارتی به منظور رصد و شناسایی خودروها و شناورهای حامل سوخت قاچاق، راه اندازی شده اند.

وی همچنین اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق سوخت، طی روزهای اخیر تعداد ۱۵۰ دستگاه کامیون به همراه کارت های سوخت شان پس از شناسایی توسط سامانه های تصویری و گزارش گیری، توقیف شده اند.  

قهرمانی تصریح کرد: در نتیجه تدابیر اتخاذ شده، تمامی مناطق و محل های دپو سوخت نیز هم به صورت نامحسوس و هم از طریق سیستم های گزارش گیری و دوربین های نظارتی، مورد رصد و پایش تصویری قرار می گیرند.

دادستان بندرعباس افزود: با استفاده از سامانه های گزارش گیری علاوه بر شناسایی خودروهای متخلف و استخراج تراکنش های بانکی متهمین، چنانچه خودرویی مرتکب بارگیری و تخلیه سوخت قاچاق شود، هم خودرو و هم کارت سوخت به صورت همزمان در سیستم، توقیف خواهند شد.

قهرمانی یادآور شد: در خصوص استخراج تراکنش های بانکی نیز تنها به همان یک مورد خاص بسنده نمی شود و تمامی سوابق مالی و نقل و انتقالات متهمین به دقت، بررسی و ارزیابی خواهد شد.  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در ادامه ضمن هشدار به قاچاقچیان سوخت، بیان کرد: اکثر خودروها و شناورهای توقیف شده طبق قانون، مشمول عنوان قاچاق سازمان یافته می باشند و در نتیجه به نفع دولت ضبط می شوند.

وی بیان داشت: چنانچه خودروهای حامل سوخت قاچاق، شرایط عنوان سازمان یافته را نیز نداشته باشند، از آنجا که در این خصوص پرونده سازمان یافته تشکیل می شود با توجه به لزوم استخراج تراکنش ها و سوابق مالی، شناسایی سرباندهای قاچاق و اموال آنها و تعیین محل خرید و فروش سوخت، این خودروها در توقیف می مانند و در نتیجه رفع توقیف آنها، فرآیندی بسیاری زمان‌بر و طولانی مدت خواهد بود.

قهرمانی تاکید کرد: با توجه به دستورات قضایی صادر شده، خطوط انتقال و محل های دپو، مخازن و انبارهای اختصاصی برای نگهداری سوخت قاچاق نیز به سرعت تخریب و پاکسازی خواهد شد.  

کد خبر: ۱۰۷٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha