۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
جریمه تسلیمی چیست؟ +  آخرین قانون نحوه اعتراض به جریمه تسلیمی در پاییز ۱۴۰۰

جریمه تسلیمی چیست؟ + آخرین قانون نحوه اعتراض به جریمه تسلیمی در پاییز ۱۴۰۰

حتی اگرراننده خاطی‌ای نباشیدوعادت به قانون‌شکنی نداشته باشید،بازهم درموقع فروختن خودروحتماًسروکارتان به پرداخت خلافی خودرو خواهد افتاد. یکی از مواردخلافی خودرو درقالب جریمه تسلیمی به شما اعلام می شود.

                             جریمه تسلیمی را خود پلیس به شما تحویل می دهد.

بازار; گروه بانک و بیمه: از آنجا که استعلام خلافی خودرو یکی از متداول‌ترین کارهایی است که توسط رانندگان انجام می‌شود و هر فردی که صاحب ماشین است احتمالا هر چند وقت یک‌بار به دریافت خلافی خودرو خود نیاز پیدا می‌کند. برای این‌که جلوی اتفاق افتادن برخی جریمه‌ها بگیرید بهتر است با انواع آن‌ها آشنا شوید. در این مطلب آموزشی قصد داریم در رابطه با جریمه تسلیمی صحبت نماییم. در ادامه با ما همراه باشید.

از ناخوش‌ترین اتفاقاتی که می‌تواند برای راننده‌ای بیفتد، همین جریمه‌های راهنمایی و رانندگی‌ست.حال فرض کنید به جای یکبار پرداخت جریمه، مجبور شوید آن را دوبرابر پرداخت کنید! می‌توانیم حدس بزنیم که چقدر کامتان تلخ می‌شود. پلیس راهنمایی و رانندگی برای پیشگیری از تصادفات و اتفاقات احتمالی یکسری قوانین را وضع می‌کند.اگر این قوانین به هر دلیلی رعایت نشود، برای راننده متخلف جریمه نوشته می‌شود.درصورتی که این جریمه در موعد مقرر پرداخت نشود،باید دوبرابر جریمه را پرداخت کنید.خودکرده را تدبیر نیست!رانندگی در کنار حس خوش و توامان دلچسبی که دارد می‌تواند با برخی اتفاقات بد نیز همراه باشد. ممکن است برخی تصادفات رخ بیفتد یا حتی جریمه شوید.اما برای این‌که جلوی اتفاق افتادن برخی جریمه‌ها بگیرید بهتر است با انواع آن‌ها آشنا شوید. در این مطلب آموزشی قصد داریم در رابطه با جریمه تسلیمی صحبت نماییم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع جریمه‌هایی که درقوانین راهنمایی و رانندگی وجود دارند به شرح زیرهستند:

مواردی شامل:

* جریمه الصاقی

* جریمه دوبرگی

* جریمه تسلیمی

* ثبت خلافی با دوربین

* جریمه خودداری

قبض جریمه تسلیمی چیست؟

گاهی پیش می‌آید که مامور راهنمایی و رانندگی با دیدن تخلفی از سمت شما، ایست دهد و مدارک ماشین و گواهی‌نامه را از شما درخواست کند. پس از مشاهده‌ی آن‌ها قبض جریمه را به دستان شما هدیه می‌کند و شما از این هدیه‌ای که توفیق اجباری شده است قطعا مغموم خواهید شد.

اطلاعات مندرج در قبض جریمه تسلیمی

اطلاعاتی شامل:

* مشخصات راننده

* مشخصات گواهینامه

* مشخصات وسیله نقلیه(رنگ و شماره پلاک)

* مشخصات افسر جریمه کننده با قید کد

* نوع تخلف

* محل تخلف

* کد تخلف

* زمان و تاریخ دقیق تخلف

شاید بپرسید تا چه زمانی باید قبض تخلف تسلیمی را پرداخت کنیم؟

در پاسخ باید گفت: تا ۶۰ روز پس از دریافت قبض باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. در غیر این صورت، می‌بایست دو برابر جریمه دریافتی را پرداخت کنید.

اگر خاطرتان باشد در گذشته قبض جریمه تسلیمی به صورت دست‌نویس بودند، اما امروزه شناسه‌های قبض را به صورت الکترونیکی صادر می‌کنند.

جریمه تسلیمی چیست؟ +  آخرین قانون نحوه اعتراض به جریمه تسلیمی در پاییز ۱۴۰۰

پلیس در حال صدور جریمه تسلیمی

برای پرداخت این جرایم  نیز می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پرداخت قبض جریمه تسلیمی

رانندگانی که به سرپیچی از قوانین راهنمایی و رانندگی عادت کرده و مدام تخلف می‌کنند، به روش‌های مختلفی جریمه خواهند شد.

علاوه‌ بر جریمه شدن باید نسبت به پرداخت این جریمه‌ها نیز اقدام نمایید. برای پرداخت جریمه‌ها باید شناسه قبض یا خود برگه جریمه را به همراه داشته باشید.اگر افسر قبض جریمه را به دست شما دهد یعنی جریمه تسلیمی‌ست و باید از شیوه‌های پرداخت قبض جریمه تسلیمی استفاده کنید.

روش‌های پرداخت جریمه تسلیمی

روش‌های مختلفی برای پرداخت خلافی خودرو از جمله جریمه تسلیمی وجود دارد:

پرداخت از طریق ATM

چنانچه قبض‌های تسلیمی را به صورت الکترونیکی دریافت کرده باشید، می‌توانید به خودپردازها (ATM) مراجعه کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

پرداخت قبض جریمه تسلیمی اینترنتی

این روزها پرداخت اینترنتی به علت سهولت انتقال و سرعت بالا طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما می‌توانید قبوض جریمه را نیز از این درگاه‌های اینترنتی پرداخت نمایید. برای اطمینان بیشتر از اعتبار درگاه‌های اینترنتی آگاه و پس از آن اقدام به تراکنش کنید.

پرداخت قبض جریمه تسلیمی از طریق تلفن

برای پرداخت قبوض جریمه نیز می‌توان با شماره ۲۷۸۴-۰۲۱ تماس گرفت. پس از دریافت شناسه پرداخت می‌توان قبض جریمه را پرداخت کرد.برای استفاده از این روش نیز باید کارت‌های پرداخت‌تان عضو شبکه شتاب بوده و رمز دوم داشته باشید.

پرداخت قبض جریمه تسلیمی با اپلیکیشن

این روزها بیشتر افرادی که دارای تلفن هوشمند هستند در آن اپلیکشین‌‎های خلافی خودرو را نصب دارند.در بخش خدمات می‌توانند جریمه‌های خودرو را پرداخت کرده و حتی استعلام خلافی خودروی خود را دریافت کنند.

راحت‌ترین روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو

سعی داشتیم در این مقاله شما را به طور کامل با مفهوم جریمه تسلیمی و راه‌های پرداخت آن آشنا کنیم. اما گاهی پیش می‌آید برخی از راننده‌ها قصد داشته باشد از تمامی جرایم خود باخبر باشند. در چنین شرایطی پیشنهاد ما به آن‌ها استعلام خلافی خودرو است. زیرا با این عمل می‌توانید تمامی تخلفاتی که مرتکب شده‌اند را مشاهده کرده و برای پرداخت آن‌ها برنامه ریزی داشته باشند.

جریمه تسلیمی چیست؟ +  آخرین قانون نحوه اعتراض به جریمه تسلیمی در پاییز ۱۴۰۰

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با آپ

برای استعلام تخلفات رانندگی راه‌های زیادی وجود دارد. از مهم‌ترین و کاراترین این روش‌ها می‌توان به استعلام از سایت راهور، استعلام تلفنی، استعلام خلافی خوردو با پیامک و…  اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید راهنمای کامل استعلام خلافی خودرو را در سایت ما مطالعه کرده و به پاسخ تمامی سوال‌های خود را دریافت نمایید.

همچنین می‌توانید با شماره‌ی ۰۲۱-۴۳۷۲  تماس حاصل فرمایید و از مشاورین بیمه دات کام در زمینه رانندگی ایمن، بیمه‌های خودرو نظیر بیمه شخص ثالث اتومبیل و بیمه بدنه و سایر بیمه‌ها درخواست مشاوره داشته باشید.

برگرفته از مجله بیمه دات کامhttps://bimeh.com/mag/

کد خبر: ۱۰۷٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha