۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
دانش آموزان قدرت خرید گوشی و تبلت با کیفیت ندارند| بیشتر از فروش به تعمیرات مشغولیم
گزارش بازار از کرج؛

دانش آموزان قدرت خرید گوشی و تبلت با کیفیت ندارند| بیشتر از فروش به تعمیرات مشغولیم

کرج- در آستانه سال تحصیلی جدید گرانی گوشی موبایل و تبلت و از طرفی بی کیفیت بودن برخی گوشی ها باعث شده است، مردم برای رفع نیاز فرزندان خود، به تعمیرات گوشی های قدیمی و خراب خود رو آورند.

مهشید عبادی؛ بازار: با غیر حضوری شدن مدارس در دو سال گذشته تقاضا برای گوشی موبایل و تبلت افزایش یافته است، اما به دلیل گران شدن گوشی و از طرفی بی کیفیت بودن گوشی های ارزان، مردم به تعمیر گوشی های قدیمی خود رو آورده اند.

یکی از فروشندگان گوشی موبایل در کرج به خبرنگار بازار گفت: با توجه به وارداتی بودن عمده گوشی ها، با افزایش قیمت دلار، گوشی موبایل و تبلت هم گران شده است و طرح ریجستری گوشی ها هم به افزایش بی رویه قیمت آن دامن زد. 

این فروشنده افزود: از اول مرداد ماه که طرح ریجستری تبلت به اجرا درآمد قیمت تبلت ۹۰۰ هزار تومانی را یکباره به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رساند و با توجه به بازگشایی مدارس و نیاز دانش آموزان توان والدین برای خرید کاهش یافت.

بیشتر از فروش گوشی موبایل به تعمیرات مشغول هستیم
یکی دیگر از فروشندگان گوشی موبایل و تبلت به خبرنگار بازار گفت: گوشی های اصل و باکیفیت گران است و گوشی های ایرانی و چینی هم بی کیفیت هستند و ما جرات نمی کنیم این گوشی ها را خریداری و به مردم بفروشیم. چرا که به دلیل خالی شدن سریع باطری، داغ کردن و ایرادهای دیگر مرجوع می کنند.

وی افزود: همه این شرایط باعث شده توان خرید مردم کاهش یافته و گوشی و تبلت های قدیم و کهنه داخل کمدهای خود را برای تعمیر بیاورند. ما بیشتر از اینکه گوشی بفروشیم مشغول تعمیرات گوشی و تبلت هستیم.

این فروشنده اظهار کرد: قبلا روزانه حداقل ۲ گوشی موبایل می فروختم اما اکنون در هفته شاید ۵ یا ۶ گوشی بفروشم. قبلا با ۳-۴ میلیون تومان مشتری می توانست یک گوشی خوب خریداری کند اما با افزایش روزانه قیمت گوشی و کاهش توان خرید مردم تقاضا و فروش ما نیز کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۰۷٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha