۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
موافقت با ایجاد و توسعه ۵ شهرک صنعتی در یزد| ممانعت از واگذاری‌های پراکنده صنعتی
معاون استاندار یزد اعلام کرد

موافقت با ایجاد و توسعه ۵ شهرک صنعتی در یزد| ممانعت از واگذاری‌های پراکنده صنعتی

یزد- معاون عمرانی استاندار یزد از موافقت کارگروه امور زیربنایی با ایجاد و توسعه پنج شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و بر لزوم تعریف حریم استقرار برای شهرک‌های صنعتی استان تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محسن صادقیان از موافقت کارگروه امور زیربنایی با ایجاد و توسعه پنج شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و تاکید کرد: با برنامه ریزی در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی استان می توان از واگذاری‌های پراکنده صنعتی جلوگیری کرد؛ چراکه واگذاری های خارج از شهرک ها و نواحی موجب از بین رفتن منابع طبیعی استان، ایجاد مشکلات زیست محیطی و کاهش کنترل و نظارت لازم بر واحدها شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اظهار کرد: حاکمیت شرکت شهرک‌های صنعتی روی شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجب می‌شود استقرار صنایع با تامین متمرکز زیرساخت‌های آب، برق و گاز انجام شود. به این ترتیب شاهد کاهش هزینه‌ها و افزایش کنترل و نظارت بر واحدها خواهیم بود.

وی همچنین به یکی دیگر از مشکلات واگذاری زمین برای استقرار صنایع در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از موارد واگذاری زمین در مجاورت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، جدا از تداخل کاری و بروز مشکلات حقوقی برای شرکت شهرک‌های صنعتی، باعث می شود این واحدها در استفاده از زیرساخت‌های لازم با شرکت شهرک‌ها دچار مشکلاتی شده و ضمن ایجاد آشفتگی، مشکلات زیست محیطی را نیز به همراه داشته باشند.

صادقیان تاکید کرد: لازم است برای شهرک‌های صنعتی در استان حریم استقرار تعریف شود تا در هر منطقه‌ای  که شهرک یا نواحی صنعتی وجود دارد، واگذاری زمین برای استقرار صنایع تا فاصله مشخصی به صورت پراکنده امکان‌پذیر نباشد.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha