۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
دولت برای تنظیم بازار باید بر زنجیره تولید و توزیع نظارت کند
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت برای تنظیم بازار باید بر زنجیره تولید و توزیع نظارت کند

خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: اگر نظارت در یک بخش ضعیف عمل کند، قطعاً شاهد مشکلاتی همچون کمبود کالا و افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

به گزارش بازار، محمد خدابخشی با تأکید بر ضرورت انجام کارهای اساسی برای تنظیم بازار گفت: باید یک تعادلی بین بخش های مختلف وجود داشته باشد که اگر این تعادل نباشد، اساساً عرضه و تقاضا دچار مشکل می شود و در غیاب تعادل بازار، شاهد افزایش قیمت کالا خواهیم بود.

وی به چند مصداق در خصوص ضرورت ایجاد تعادل در بازار اشاره و بیان کرد: پیش ‌بینی شده است که در سال یک میلیون مسکن ساخته شود که نیاز به مصالحی همچون میلگرد، آجر و سیمان دارد. در واقع بخش صنعت باید این کالاها را با متناسب با یک میلیون واحد مسکونی که می خواهیم بسازیم تولید کند. همچنین دولت در کنار این موضوع، باید نیاز پروژه های عمرانی از جمله جاده و راه آهن را هم ببیند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر این موضوع که تولید کالاها باید متناسب با نیازهای کشور باشد، اظهار کرد: اگر دولت می خواهد یک میلیون واحد بسازد باید آن را با بخش صنعت هماهنگ کند تا تعادل در تولید و ساخت وجود داشته باشد.

وی افزود: همچنین بخش صنعت نیز برای تولید مصالح کار خود را با وزارت نیرو هماهنگ کند زیرا کارخانه سیمان در یک شهر نیاز به برق دارد و وزارت نیرو باید از آن پشتیبان کند. اگر این کار مهم انجام نشود، عملاً تنظیم بازار دچار مشکل می شود و بنابراین یکی از الزامات تنظیم بازار ایجاد تعادل و هماهنگی بین بخش های مرتبط است.

خدابخشی با تأکید بر اینکه دولت باید نظارت کامل و جامعی بر زنجیره تأمین و تولید تا توزیع کالاها نظارت داشته باشد، عنوان کرد: اگر این نظارت در یک بخش ضعیف عمل کند، قطعاً شاهد مشکلاتی همچون کمبود کالا و افزایش قیمت ها خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: متأسفانه گاهاً تولیدکنندگان به اندازه ظرفیت و نیاز بازار تولید می کنند اما به جای ارائه و عرضه آن در بازار داخلی اقدام به صادرات آن می کنند که این مسئله نیز باعث بر هم خوردن تنظیم بازار می شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha