۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
آغاز ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از اواخر مهر

آغاز ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از اواخر مهر

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی برای نیم سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از پایان مهر در درگاه این صندوق آغاز خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، صمد حاج جباری درباره زمان شروع ثبت نام وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید، گفت: ثبت نام وام‌های صندوق رفاه بعد از انجام مراحل ثبت نام و حذف و اضافه در دانشگاه‌ها آغاز می‌شود. البته تاریخ شروع ثبت نام وام‌ها بستگی به تاریخ ثبت نام دانشگاه‌ها از دانشجویان دارد، با این حال پیش بینی صندوق رفاه دانشجویان برای شروع ثبت نام وام‌ها در اواخر مهر است.

وی همچنین درباره قیمت بن غذای دانشجویی برای سال تحصیلی جدید، گفت: قیمت ژتون غذای دانشجویی هر سال به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود. امسال هم به دلیل حضور تعدادی از دانشجویان برای انجام پایان نامه، رساله و پروژه در دانشگاه ها، بن غذا در نظر گرفته شده است و قیمت بن نسبت به تورم سالیانه با شیب ملایمی افزایش یافته و مطابق با شیوه نامه‌ی سالیانه انجام شده است.

حاج جباری درباره اجاره بهای خوابگاه‌ها در ترم جدید دانشگاه ها، افزود: اجاره بهای خوابگاه‌ها به نسبت اتاق‌های یک نفره تا چند نفره و سطح بندی خوابگاه‌ها بین یک تا چهار متفاوت است و نرخ گذاری خوابگاه‌ها متناسب با شرایط و امکانات موجود در خوابگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

معاون امور دانشجویان در خصوص تأثیر کاهش تعداد دانشجویان در اتاق‌های چند نفره بر افزایش اجاره بهای خوابگاه، تأکید کرد: مبلغ اجاره بها در این زمینه روی تعداد دانشجویان در اتاق‌ها اثر نگذاشته است و صندوق رفاه به دلیل رفاه حال دانشجویان مبادرت به این اقدام کرده و اجاره بها افزایش نیافته است.

حاج جباری گفت: هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید مبلغ چهار وام تحصیلی را شامل شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی تا سقف ۳۰ درصد افزایش داده است.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha