۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
درآمد یک هزار میلیارد ریالی گیلان از زراعت چوب
استاندار گیلان اعلام کرد؛

درآمد یک هزار میلیارد ریالی گیلان از زراعت چوب

رشت- استاندار گیلان درآمد فروش محصول حاصل از زراعت چوب در نیمه اول سال جاری را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در دیدار با مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، با قدردانی از اقدامات انجام شده، بر لزوم تسریع در فرآیند انجام طرح کاداستر (حدنگاری) در استان تأکید کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مهم زراعت چوب در گیلان، تکلیف برنامه ششم برای منابع طبیعی استان را شش هزار و ۶۰۰ هکتار و درآمد حاصل از فروش چوب آلات زراعت چوب در شش ماه نخست سال جاری را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از آنجایی‌که مقررات اجازه اختصاص بخشی از این اعتبار به استان را می دهد، درخواست داریم ۷۰ درصد از سهمی که از این محل درآمد  دولت به سازمان جنگل ها داده می شود، به گیلان تخصیص یابد.

ضرورت تجهیز همه مراکز سرجنگل بانی استان به خودروهای کمک‌دار و تأمین اعتبار برای احداث ساختمان جدید اداره‌کل منابع طبیعی از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در این دیدار، بر آن‌ها تأکید کرد.

زارع همچنین تأکیدات رئیس جمهوری مبنی بر استفاده از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی در استفاده از همه منابع برای توسعه را یادآور شد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی بخش خصوصی و نیز تعدادی از مردم برای مشارکت در انجام طرح های جنگل‌داری، ضرورت دارد انجام امور تشریفات اداری مرتبط، تسریع و تسهیل شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha