۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
سازمان برنامه و بودجه به تعهداتش درباره زلزله‌زدگان خراسان شمالی عمل نکرد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سازمان برنامه و بودجه به تعهداتش درباره زلزله‌زدگان خراسان شمالی عمل نکرد

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس گفت: متأسفانه تاکنون سازمان برنامه‌وبودجه به تعهداتش در قبال زلزله‌زدگان خراسان شمالی عمل‌نکرده است.

محمد وحیدی در گفتگو با بازار، با اشاره به زلزله ۲۷اردیبهشت‌ماه سال جاری در منطقه سنخواست در شهرستان جاجرم اظهار داشت: روز گذشته در صحن علنی مجلس این موضوع مطرح و به معاون اول و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تذکر شفاهی دادم.

وی افزود: اردیبهشت‌ماه سال جاری سیل و زلزله ۵/۵ ریشتری در سنخواست در شهرستان جاجرم در خراسان شمالی اتفاق افتاد که اکنون چهار ماه از زمان آن گذشته اما متأسفانه سازمان برنامه به تعهدات خود عمل‌نکرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم در شرایط سخت و سرما در چادر اسکان دارند لذا باید سازمان برنامه به تعهداتش عمل کند.

حمایت از تولیدات
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جر گلان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: در حال حاضر کشاورزان و دامداران به دلیل خشک‌سالی و عدم فروش دام‌ها و بالا رفتن نرخ نهاده‌ها دامی نتوانسته‌اند وام‌های خود را پرداخت کنند که این موضوع نیز در صحن علنی مجلس مطرح و به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده شد و خواستار تمدید وام‌های آن‌ها در سال ۱۴۰۰ شدم.

وحیدی بابیان اینکه حمایت از تولیدات کشاورز، دامی و صنعتی استان بسیار ضروری است تأکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از خام فروشی با ایجاد صنایع پایین‌دستی می‌تواند برای حل مشکلات صنایع استان و رفع بیکاری مثمر ثمر باشد.

بهره‌مندی از نیروهای بومی برای پست استانداری
وی در ادامه همچنین به انتخاب استاندار خراسان شمالی در دیدار با وزیر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به پایین بودن  شاخص‌های توسعه‌ای استان و اینکه خراسان شمالی دومین استان محروم کشور است، انتخاب استاندار ویژه برای این استان ضروری است.

نماینده مردم خراسان شمالی خواستار بهره‌مندی از نیروهای بومی، متخصص، متعهد، جوان، جهادی و انقلابی در بدنه اجرایی دولت در استان شد و افزود: توجه به نیروهای توانمند استان در مدیریت‌ها ازجمله در  انتصاب استاندار یک اولویت برای  نمایندگان و نیروهای انقلابی و خدوم استان است.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha