۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
خرید تضمینی انگور سیاه در کردستان | جلوگیری از واسطه‌گری اولویت اصلی است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

خرید تضمینی انگور سیاه در کردستان | جلوگیری از واسطه‌گری اولویت اصلی است

سنندج- اسکندری، رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان از آغاز خرید تضمینی انگور سیاه در این استان خبر داد و گفت: این اقدام از هفته جاری در سطح استان آغاز شده و تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در زمینه تولید انگور سیاه، اظهار کرد: کردستان یکی از استانهای برتر کشور در زمینه تولید انگور سیاه است و همواره طی چند سال اخیر در بین سه استان برتر کشور قرار داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم اکنون بالغ بر ۱۴ هزار هکتار باغ انگور سیاه در این استان وجود دارد و به همین دلیل کردستان در زمینه تولید این محصول یکی از قطب های اصلی در کشور به شمار می رود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کردستان ضمن اشاره به آغاز فصل برداشت انگور سیاه از باغات استان، افزود: فصل برداشت این محصول از هفته جاری آغاز شده است و پیش بینی می شود که تا پایان مهر این روند برداشت همچنان ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: همواره یکی از دغدغه های اصلی ما در راستای برداشت محصولات نوع ورود آنها به بازار است و متاسفانه به دلیل وجود واسطه ها، این روند به خوبی صورت نمی گیرد و به همین دلیل سود اصلی محصول به جیب افراد دلال واریز می شود.

اسکندری ضمن اشاره به اانجام خرید تضمینی محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای حذف افراد واسطه، یادآور شد: خریدهای تضمینی، توافقی و حمایتی در بخش کشاورزی موجب کاهش واسطه‌ها و دلال‌ها در بازار می‌شود.

آمادگی سازمان تعاون روستایی برای خرید تضمینی محصولات
وی یادآور شد: در راستای نیل به این هدف مهم، سازمان تعاون روستایی از ابتدای هفته جاری مراکز خرید تضمینی انگور سیاه را در شهرستان های تولید کننده این محصول راه اندازی کرده است و هم اکنون این روند خرید تضمینی ادامه دارد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کردستان افزود: هر جا شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی تشخیص دهند که در خرید و فروش محصول تولیدی دسترنج کشاورز توسط واسطه‌ها با نرخ غیر واقعی خریداری می‌شود، وارد عمل می‌شوند.

وی ضمن اشاره به نتایج و دستاوردهای دیگر خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان کردستان، گفت: خرید حمایتی دولت و خرید توافقی که با منابع داخلی شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود به پایداری اقتصاد کشاورزی کمک می‌کند.

اسکندری افزود: اتحادیه و شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان مریوان و بانه با ورود به بازار فروش انگور سیاه، اقدام به بازار رسانی این محصول به صورت تازه خوری به دیگر استان‌های کشور کردند.

وی در پایان گفت: انتظار داریم که در راستای برنامه ریزی های صورت گرفته و همچنین بهره برداری از امکانات در اختیار بتوانیم گام های مهمی در راستای کمک به توسعه بخش کشاورزی کردستان برداریم و بدون شک هر گونه اقدامی در این بخش در نهایت زمینه ساز توسعه پایدار استان خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha