۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
تاخیر سامانه بازارگاه در تأمین نهاده دامی
مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی کشور مطرح کرد

تاخیر سامانه بازارگاه در تأمین نهاده دامی

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: سامانه بازارگاه نهاده دامی را به موقع به مرغداران نمی‌رساند.

به گزارش بازار، محمدعلی کمالی سروستانی افزود: سامانه بازارگاه در حال حاضر نهاده دامی را به موقع به مرغداران نمی‌رساند؛ این سامانه در واقع برای تسهیل امور؛ راه اندازی شده است.

او با بیان این که حدود ۲۵ هزار مرغدار در حوزه پرورش مرغ گوشتی در سراسر کشور فعال هستند ادامه داد: رصد این میزان بنگاه اقتصادی در حوزه مرغداری؛ سلسله اعصابی قوی می‌طلبد.

کمالی سروستانی گفت: سامانه بازارگاه با پیمانکاری بانک کشاورزی و کارآفرینی جهاد کشاورزی جهت تسهیل امور مدیریت و تأمین نهاده‌های دامی این تعداد مرغدار راه اندازی شده است، حال آن که بعضاً تأخیر در تأمین و رساندن نهاده‌های طیور به مرغداران ۳۰ تا ۴۰ روز به طول می‌انجامد. این در حالی است که جوجه‌ها در مدت زمان ۴۰ تا ۵۰ روز به مرغ تبدیل می‌شوند؛ این جاست که مرغداران به سراغ بازار آزاد می‌روند و برای تأمین نهاده خود یا پول نقد می‌دهند و یا تهاتر می‌کنند.

کمالی سروستانی گفت: از زمانی که مرغدار برای تأمین نهاده مورد نیازش به بازار آزاد رجوع می‌کند؛ کنتور هزینه مازاد بر قیمت گذاری به شماره می‌افتد. مرغدار در بازار آزاد مجبور است کمیت را فدای کیفیت کرده و هر چه گیرش آمد بخرد تا مرغ هایش تلف نشود.

او ادامه داد: حمل و نقل یکی از عوامل تأخیر است، بحث ارز هم در تأخیر تأمین کالا بی تأثیر نیست، بعضاً وارد کننده؛ کالای خود را تأمین کرده و به گمرک وارد می‌کند، ترخیص می‌کند و به دست مصرف کننده می‌رساند و توزیع انجام می‌شود، اما هنوز ارز کالای خود را دریافت نکرده است، این جاست که باید منتظر واریز ارز از سوی بانک مرکزی شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha