۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
استان سمنان یکی از قطب‌های تولید دارو در کشور است
معاون استاندار سمنان:

استان سمنان یکی از قطب‌های تولید دارو در کشور است

سمنان- شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به زمینه‌های قابل سرمایه‌گذاری در استان، گفت: استان سمنان یکی از قطب‌های تولید دارو در کشور است.

علیرضا شریفی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره زمینه‌های قابل سرمایه گذاری در بخش خصوصی سمنان، تاکید کرد: این استان یکی از قطب‌های تولید دارو در کشور است و تا امروز نیز به ویژه در گرمسار و سمنان شاهد ایجاد واحدهای خوب و شاخصی در این زمینه‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مکمل‌های دارویی و مواد ضدعفونی کننده از مواردی است که در استان به صورت مطلوبی در حال تولید است، تاکید کرد: روز گذشته شاهد به بهره برداری رسیدن خط تولید مایع ضدعفونی کننده در شرکت شیمی دارو کوثر بودیم که یک گام رو به جلوی دیگر در زمینه ارتقای تولیدات دارویی استان سمنان بود.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: این شرکت تولیدات خود را از ۲۵ تُن مواد مکمل دارویی شروع کرده و امروز به بیش از ۱۵۰ تُن افزایش داده است که جای تقدیر دارد و ما نیز در استان آمادگی داریم برای تسهیل در امر تولید و تقویت آن در این واحد تولیدی، نسبت به پرداخت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنیم.

شریفی نژاد همچنین گفت: سمنان به دلیل موقعیت‌های خاص، زیرساخت‌های مناسبی در حوزه منابع انسانی، جذب سرمایه گذاری، اجتماعی و سایر موارد برای تولید دارد که امیدواریم با یک روحیه خلاق و نوآور، در آینده بتوانیم تولید را افزایش داده و میزان صادرات به کشورهای هدف از مبدا استان سمنان را تقویت کنیم.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha