۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
«کووبرکت»؛ نماد غرور ملی| هدف دشمن واکسن هراسی است
بازار گزارش می‌دهد؛

«کووبرکت»؛ نماد غرور ملی| هدف دشمن واکسن هراسی است

قم- دانشمندان ایرانی در شرایط سخت تحریم و در زمانی که مستکبران حتی مانع ورود دارو به کشور هستند با تولید واکسن برکت غرور ایرانی را به رخ جهانیان کشاندند.

بازار؛ گروه استان‌ها:‌ حدود ۱۸ ماه است که ایران اسلامی و سراسر جهان درگیر ویروس کرونا است، ویروسی که با ورود آن همه معادلات جهانی را به هم ریخت و کشورهایی که در زمینه پزشکی و دارویی حرفی برای گفتن داشتند در برابر این ویروس ریز موزی زانوی ناتوانی خم کردند.

در شرایطی که کشور زیر سایه شدیدترین فشارهای تحریم اقتصادی و محدودیت‌ها در زمینه واردات واکسن برای مقابله با ویروس کرونا و ایمن‌سازی جامعه بود دانشمندان ما با یک تلاش جهادی توانستند واکسن ایرانی «کووبرکت» را بسازند، واکسنی که اکنون با استقبال خوب مردم روبرو است و توانسته است در کنار واکسن‌های وارداتی نیازهای کشور را برطرف کند.

نماد غرور ایرانی
واکسن کووبرکت نماد غرور ایرانی است آن هم درست در سخت‌ترین شرایط و زمانی که کشورهای معاند ملت ما را تحریم دارویی کردند؛ دانشمندان جهادگرانه این واکسن را که حاصل یک تحقیق علمی است روانه بازار کردند؛ شاید ساخت واکسن برای کشور تازگی نداشته باشد چرا که انواع واکسن‌هایی که در سنین کودکی زدیم حاصل همین تلاش دانشمندان ایرانی است.

واکسن کووبرکت نماد غرور ایرانی است آن هم درست در سخت‌ترین شرایط و زمانی که کشورهای معاند ملت ما را تحریم دارویی کردند

قم جزو نخستین استان‌هایی بود که دو مورد بیماری کرونا در آن کشف شد و با پیک‌های مختلف بیماری روبرو بود امروز در زمینه واکسیناسیون ورود خوبی دارد و با ورود واکسن و همچنین راه‌اندازی ۲۸ مرکز تجمیعی واکسن آمارهای واکسیناسیون آن از میانگین کشوری هم بالاتر است. طبق آخرین گزارش رسیده از سوی مرکز بهداشت استان قم تا ۲۰ شهریورماه بیش از ۲۳۴ هزار و ۸۹۹ نفر از شهروندان قمی واکسن ایرانی «کووبرکت» تزریق کردند و استقبال قمی‌ها از واکسن ایرانی خوب بوده است.

برای بررسی میزان استقبال قمی‌ها از واکسن ایرانی به چند مرکز تجمیعی واکسیناسیون در قم رفته و طبق مصاحبه‌های میدانی مشخص شد میزان اقبال قمی‌ها به این واکسن مطلوب است و به رغم این که طی روزهای گذشته پروژه واکسن هراسی برای شبهه افکنی به واکسن کرونا در قم راه افتاده اما روند واکسیناسیون در این استان به خوبی در حال اجرا است.

«کووبرکت»؛ نماد غرور ملی | هدف دشمن واکسن هراسی است

واکسن ایرانی نماد غرور ما است
به یکی از ۲۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در خیابان امام موسی صدر قم می‌روم و باب گفت‌وگو را با یکی از شهروندان قمی که برای واکسیناسیون به این مرکز مراجعه کرده باز می‌کنم. وی که خود را محمد بیطرفان معرفی می‌کند و ۵۰ سال سن دارد درباره واکسن برکت می‌گوید: واکسن ایرانی قابل اعتماد است و این واکسن چون با دستان ایرانی و تولید ملی ما است از آن استقبال می‌کنم، هرچند آشنایان و دوستانم به من تأکید داشتند واکسن چینی بزنم ولی به اتفاق همسرم واکسن ایرانی را انتخاب کردیم و اکنون برای دریافت دز دوم به این مرکز مراجعه کردیم.

از این شهروند قمی می‌پرسم آیا هنگام دریافت دز اول عوارضی هم داشتید که بیان می‌کند: خیر در حالی که در خانواده نزدیک و آشنایان درجه یک که واکسن وارداتی دریافت کردند عوارضی مانند تب و غیره داشتند و این نشان از ایمنی بالای واکسن ایرانی است.

تولیدکنندگان واکسن ایرانی میزان تولید را افزایش دهند
چند بانوی میان سال قمی در حالی که در انتظار دریافت دز نخست واکسن خود هستند در حال بحث درباره واکسن ایرانی و نوع خارجی بودند که یکی از آنها دیگر بانوان را به تزریق واکسن خارجی ترغیب می‌کند اما فاطمه شهباززاده که شاید سواد چندانی هم نداشته باشد به او پاسخ می‌دهد «چرا واکسن خارجی؟ وقتی واکسن ایرانی که حاصل تحقیق و تلاش دانشمندان و فرزندان ما است وجود دارد واکسن برکت می‌زنیم».

اگر دانشمندان ما حمایت شوند انگیزه برای تولید واکسن بیشتر پیدا کرده و حتی به جای واردات و خروج ارز ایرانی می‌توانیم این واکسن را با غرور به کشورهای دیگر صادر کنیم

وی می‌افزاید: این واکسن حاصل تلاش و تحقیق فرزندان این مرز و بوم است چرا وقتی که واکسن ایرانی وجود دارد استقبال نکنیم هم اعتماد بیشتری به آن داریم و هم ضامن سلامتی است. به گفته این بانوی قمی، اگر دانشمندان ما حمایت شوند انگیزه برای تولید واکسن بیشتر پیدا کرده و حتی به جای واردات و خروج ارز ایرانی می‌توانیم این واکسن را با غرور به کشورهای دیگر صادر کنیم در حالی که کشورهای خارجی حتی در تأمین دارو ما را تحت فشار قرار داده‌اند.

واکسن هراسی پروژه دشمن برای مقابله با واکسن ایرانی
دیگر خانم قمی که واکسن ترزیق کرده است، می گوید: واکسن برکت قابلیت رقابت با واکسن‌های خارجی دارد و این روزها برخی گروه‌ها در فضای مجازی و در جامعه پروژه واکسن هراسی را راه انداخته‌اند به ویژه در برابر واکسن ایرانی باید به این افراد بگویم مگر بار اولی است که در کشور واکسن تولید می‌شود که شبهه افکنی می‌کنید؟

آتنا رحمتی عنوان می‌کند: دشمنان ما که تا دیروز از دریافت حداقل‌ترین داروها ما را تحت فشار قرار داده و از این که ایران اسلامی جزو کشورهای تولید کننده واکسن کرونا است عصبانی است لذا پروژه واکسن هراسی را راه انداختند اما تعجب من از برخی افرادی است که به اسم دین و یا با سواد جزئی خود اقدام به ترساندن مردم و بی‌انگیزه کردن آن‌ها می‌کنند؛ واکسن میزان ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، دوستی داشتم که با توجه به این که والدین او جزو گروه‌های پرخطر بودند آنها را از تزریق واکسن برحذر کرده بود و چند روز گذشته مطلع شدم آنها مبتلا به کرونا شده‌اند و در همان ابتدا ریه‌های آنها درگیر شده و در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند؛ دیروز پدر خانواده فوت کرد در حالی که شاید با واکسن بیماری او می‌توانست خفیف‌تر باشد.

«کووبرکت»؛ نماد غرور ملی | هدف دشمن واکسن هراسی است

واکسن برکت انتخاب اتباع غیر ایرانی در قم
با توجه به وجود اتباع غیر ایرانی در قم یک مرکز تجمیعی برای واکسن این افراد راه‌اندازی شده که از یکی از افرادی که مسئول تزریق واکسن هستند درباره میزان استقبال از واکسن برکت می‌پرسم، وی می‌گوید واکسن برکت رقیب واکسن چینی است و اقبال برای واکسن برکت در این مرکز مطلوب است.

یک روحانی که از مهاجران افغانستانی است نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بیان می‌کند: پدرم برای دریافت واکسن آمده که به او واکسن برکت را پیشنهاد کردم چون می‌توان به آن اعتماد کرد و به دیگر اعضای خانواده هم پیشنهاد کردم برکت بزنند، خودم هم برای دریافت دز نخست آمده‌ام و برکت را انتخاب کردم.

از همان ابتدای امر مردم قم از واکسن برکت استقبال کردند هرچند واکسن هراسی برای ایجاد شبهات راه افتاد اما میزان استقبال خوب بوده است

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی می‌افزاید: تولیدکنندگان و دیگر شرکت‌های ایرانی هم باید به سمت تولید واکسن ایرانی ورود کنند؛ وقتی ظرفیت تولید واکسن ایرانی وجود دارد چرا باید واکسن خارجی وارد کنیم با واردات واکسن مخالف نیستم چون به خاطر ایمن‌سازی بیشتر جامعه راهکاری جز واردات واکسن نداریم.

تزریق ۲۳۴ هزار و ۸۹۹ واکسن برکت در قم
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بیان می‌کند: تا ۲۰ شهریورماه ۲۳۴ هزار و ۸۹۹ واکسن برکت در قم تزریق شده است و میزان استقبال مردم از این واکسن مطلوب است و تاکنون هم برای این واکسن عوارض حاد و شدیدی گزارش نشده است.

محمدتقی سلطانی می‌افزاید: میزان پوشش واکسن و هم‌چنین راه‌اندازی مراکز تزریق واکسن در قم نسبت به دیگر استان‌های کشور مطلوب‌تر است از همان ابتدای امر مردم قم از واکسن برکت استقبال کردند هرچند واکسن هراسی برای ایجاد شبهات راه افتاد اما میزان استقبال خوب بوده است.

کووبرکت در شرایط بسیار سخت کرونایی امروز و در کنار آن فشارهای اقتصادی با غرور قابلیت رقابت با نمونه‌های وارداتی را دارد و این واکسن از سوی گروه صنعتی شفا فارمد از نمونه شرکت‌های وابسته به گروه دارویی برکت زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته شده است.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha