۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
استقبال خراسان‌جنوبی‌ها از واکسن برکت| عارضه ای گزارش نشده است
گزارش بازار؛

استقبال خراسان‌جنوبی‌ها از واکسن برکت| عارضه ای گزارش نشده است

بیرجند- تزریق ۵۴ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن برکت در خراسان‌جنوبی نشان از استقبال مردم از این واکسن تولید داخل دارد و مردم خواستار ورود دوزهای بیشتری از این واکسن به استان هستند.

 بازار، گروه استان‌ها: شیوع ویروس کرونا از حدود دو سال گذشته تاکنون آسیب‌های فراوانی را از جنبه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی به مردم و جامعه ما وارد کرد. چه بسیار عزیزانی که جان خود را از دست دادند و چه کسب و کارهایی که در این مدت تعطیل شد.

اما در  دل همین سختی‌ها و رنج‌ها و مشکلات دانشمندان ما توانستند اقدامات ارزشمندی را در راستای کمک به سلامت بیماران کرونایی و خدمت‌رسانی به مردم در راستای پیشگیری از کرونا انجام دهند که یک نمونه آن ساخت واکسن برکت بود که نشان از همت بالای دانشمندان این مرز و بوم در راستای مقابله با این ویروس داشت.

استقبال مردم خراسان جنوبی از واکسن برکت
بعد از آنکه واکسن ایرانی برکت مجوز برای استفاده گرفت، امیدی در دل کسانی به وجود آمد که همواره تمایل به استفاده از تولیدات داخل کشور داشتند و در مورد واکسن برکت از آنجایی که تولید آن با خود غرور ملی را به همراه داشت تمایل به استفاده بسیار زیاد بود.

مردم خراسان‌جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبودند و به واسطه اعتماد به علم و دانش دانشمندان ایرانی تمایل به مصرف این واکسن داشتند اما متأسفانه ورودی  واکسن برکت به استان با میزان درخواست مردم برابری نمی‌کرد و  در حقیقت تعداد دوز وارده شده واکسن برکت جوابگوی نیاز و خواست مردم خراسان‌جنوبی نبود.

کیان حسینی از شهروندان خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهارکرد: من به واسطه شغلم که با جمعیت زیادی سر و کار دارم، تصمیم به استفاده از واکسن داشتم.

استقبال خراسان‌جنوبی‌ها از واکسن برکت|عارضه ای گزارش نشده است

واکسن برکت را با افتخار انتخاب کردم
وی بیان‌کرد:روزی که به مرکز واکسیناسیون مراجعه کردم نیز با افتخار واکسن برکت زدم و بعد از استفاده هر دو دوز این واکسن ایرانی نیز هیچ عارضه‌ای نداشتم.

این شهروند خراسان‌جنوبی با بیان اینکه من به واکسن تولید داخل و توانمندی‌های دانشمندان خودمان بیش از واکسن دیگر کشورها اعتماد دارم، گفت: خیلی‌ها بعد از استفاده از واکسن برکت من را از عوارض آن ترساندند ولی من به شایعات توجهی ندارم.

حسینی با تأکید بر اعتماد به علم پزشکان و دانشمندان کشور، افزود: امید است که با واکسیناسیون همه مردم شاهد قطع زنجیره این بیماری باشیم و همچنین زندگی مردم به روال عادی برگردد.

حامد اعتمادی از کارمندان بانک و از شهروندان خراسان‌جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: من از همان ابتدا تمایل به استفاده از واکسن برکت داشتم.

وی بیان‌کرد: اما متأسفانه هر چه گشتم هیچ مرکزی در شهر بیرجند واکسن برکت نداشت این در حالی است که بسیاری از شهروندان در خراسان‌جنوبی تنها تمایل به استفاده از واکسن برکت دارند و می‌خواهند از ثمره کار و تلاش دانشمندان داخلی استفاده کنند.

مسئولان برای ورود بیشتر واکسن برکت تلاش کنند
این شهروند خراسان‌جنوبی یادآور شد: من خیلی منتظر واکسن برکت بودم و با توجه به این اشتیاق مردم، مسئولان باید برای دریافت سهمیه بیشتر از واکسن برکت تلاش کنند چرا که افرادی را دیده‌ایم که برای واکسیناسیون منتظر برکت هستند.

زهرا محمدی از شهروندان خراسان‌جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: من نیز برای واکسیناسیون واکسن برکت را انتخاب کردم و هیچ عارضه‌ای بعد از تزریق نداشتم.

وی بیان‌کرد: من هیچ اصراری نداشتم که حتما واکسن خارجی بزنم و در مورد واکسن ایرانی این اطمینان وجود داشت که عارضه خاصی ندارد چون ساخت و تولید داخل کشور است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در گفتگو با بازار اظهارکرد: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از واکسن برکت استفاده کرده‌اند، بسیاری از مردم ولایتمدار خراسان‌جنوبی تمایل به استفاده از این نوع واکسن دارند که مسئولان باید به این خواست مردم توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خود من نیز حتما از واکسن برکت استفاده خواهم کرد، گفت: البته مسئولین بهداشت و درمان نیز باید با مرکز رایزنی داشته باشند که واکسن برکت بیشتری در اختیار مردم خراسان‌جنوبی قرار گیرد چون برخی برای واکسیناسیون منتظر واکسن داخلی هستند.

استقبال خراسان‌جنوبی‌ها از واکسن برکت|عارضه ای گزارش نشده است

اعتماد به توان و دانش دانشمندان ایرانی داشته باشیم
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اخبار آلودگی واکسن‌های آمریکایی نیز در فضای مجازی پخش شده است، یادآور شد: ما باید به توان دانشمندان خودمان اطمینان و اعتماد داشته باشیم و در صورت امکان از واکسن داخلی استفاده کنیم.

نوفرستی با اشاره به برخی از شبهاتی که توسط معاندان در فضای مجازی علیه واکسن برکت پخش می‌شود، گفت: برخی از این مسائل را باید با استدلال و منطق پاسخ داد و در مورد برخی دیگر نیز طبق آیه «و إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً» از کنار آن عبور کرد چون تنها حاشیه‌سازی به همراه دارد.

طی هفته جاری ۳۰ هزار دوز واکسن وارد خراسان‌جنوبی که برکت در میان آن‌ها نبود در حالی که استقبال مردم از واکسن ایرانی کوو برکت بسیار مطلوب بوده است

۵۴ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن برکت در خراسان جنوبی تزریق شده است
غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی در این زمینه به خبرنگار بازار اظهارکرد: از ابتدای واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی ۵۴ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن برکت به شهروندان تزریق کرده‌ایم.

وی درباره میزان استقبال شهروندان خراسان‌جنوبی از واکسن برکت بیان‌کرد: استقبال مردم از واکسن برکت خوب بوده است اما مسئله این است که واکسن برکت به اندازه خواست و نیاز مردم در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و سهمیه ما از برکت بسیار کم است.

عارضه خاصی به واسطه تزریق واکسن برکت گزارش نشده است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: ما در خراسان‌جنوبی هیچ گزارشی مبنی بر عارضه قابل توجهی از نوع خاصی از واکسن و از جمله برکت نداشته‌ایم و گزارش‌ها تنها همان عارضه‌های معمول بوده است.

شریف‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر و فعلا موجودی واکسن برکت در خراسان‌جنوبی نداریم، یادآور شد: طی هفته جاری ۳۰ هزار دوز واکسن وارد خراسان‌جنوبی که برکت در میان آن‌ها نبود در حالی که استقبال مردم از واکسن ایرانی کوو برکت بسیار مطلوب بوده است.

به نظر می رسد مسئولان و مدیران خراسان‌جنوبی به ویژه در بخش بهداشت و درمان با توجه به استقبال مردم باید برای اختصاص سهمیه بیشتر واکسن برکت به استان رایزنی‌های بیشتری با مرکز داشته باشند تا مردم بتوانند لذت تأمین سلامت خود از محل تلاش و کوشش دانشمندان ایرانی را لمس کنند.

امید است که با ورود بیشتر واکسن برکت به خراسان‌جنوبی در کنار واکسن‌های وارداتی شاهد هر چه سریعتر اتمام واکسیناسیون در این استان و در تمام کشور باشیم.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha