۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
سیر نزولی قیمت آهن

سیر نزولی قیمت آهن

آمار منتشر شده از روند بازار ارز در روز گذشته نشان دهنده نزولی بودن نرخ دلار بود در مقابل در بازار آهن نیز شواهد حاکی از آن بود که سیر نزولی قیمت ها در این بازار بیش از پیش نمایان شده است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، آمار منتشر شده از روند بازار ارز در روز گذشته نشان دهنده نزولی بودن نرخ دلار بود و در ساعاتی از روز دلار با نرخ ۲۷ هزار و ۵۶۰ تومان مورد معامله قرار گرفت؛ درمقابل در بازار آهن نیز شواهد حاکی از آن بود که سیر نزولی قیمت ها در این بازار بیش از پیش نمایان شده است.

از جمله عواملی که موجب شد تا روز گذشته جو کاهشی در بازار آهن حاکم شود، حضور رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران بود که از این نشست خبرهایی در رابطه با به تفاهم رسیدن با ایران بر سر ایجاد برخی دسترسی ها از سوی والستریت ژورنال منتشر شد. همین اخبار بود که موجب شد تا خوش بینی به آینده مذاکرات و روند کاهشی قیمت آهن مشاهده شود.

از طرف دیگر حضور نخست وزیر عراق در تهران که روز گذشته انجام شد می تواند امکان دسترسی به برخی منابع مالی ایران را تسهیل بخشد؛ گرچه الکاظمی هدف خود از این ملاقات را بیشتر در جهت امتیاز گرفتن از ایران برای بقای خود در قدرت در نظر گرفته است و سفر روز گذشته وی نیز در همین راستا ارزیابی شده است، اما در هرصورت مسئله ارزهای بلوکه شده ایران یکی از موضوعات ثابت مورد بحث در این مذاکرات بود.

سخنان روز گذشته وزیر صمت در رابطه با فولاد که اولین موضع رسمی وی درمورد این صنعت محسوب می شود نیز در کاهشی شدن قیمت ها بی تاثیر نبوده است. وی در سخنان خود به بازه ای سه ماهه اشاره داشت که برخی از موارد همانند عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا پیش تر نیز مطرح شده بود.

مطالب جدیدی که از سخنان وزیر صمت منتشر شد، شامل ابلاغ شرایط جدید و همچنین حذف قطعی امضاهای طلایی به طور کامل در آبان ماه سال جاری و آغاز اصلاحات ساختار صنعت فولاد در آذرماه می باشد. در این میان لازم به ذکر است که این سخنان کلی بوده اما با توجه به مواضع پیشین، عکس العمل بازار در مقابل این سخنان فعلا مثبت بوده است؛ از این رو می بایست منتظر بود و دید که منظور اصلی از شرایط جدید و اصلاح ساختار چیست.

در هرصورت با بررسی قیمت روز آهن در روز گذشته شاهد کاهش ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومانی قیمت میلگرد از سوی اکثر تولیدکنندگان این محصول بودیم؛ در این بین تعداد اندکی نیز ثبات و افزایش ۵۰ تومانی را برقیمت محصولات خود لحاظ کردند. کمترین نرخ در بین اعلامی ها به کارخانه آذرفولاد امین با نرخ ۱۵هزار و ۷۰۰ تومان و بیشترین نرخ با رقم ۱۶ هزار و ۶۵۰ به کارخانه ظفربناب مربوط میشد.

قیمت نبشی و ناودانی از سوی اکثر تولیدکنندگان این محصولات ثابت اعلام شد، برخی نیز قیمت محصولات خود را چیزی حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش دادند. در بخش تیرآهن کیلویی ثبات قیمت ها به چشم میخورد و قیمت تیرآهن در بخش شاخه ای با کاهش ۱۰ الی ۱۰۰ هزارتومانی اعلام شد.

در بازار پروفیل نیز همچون سایر بخش ها قیمت پروفیل کاهش حدود ۲۰۰ الی ۷۰۰ تومانی را تجربه کرد و تعداد اندکی محصولات خود در این حوزه را بدون تغییر روانه بازار کردند.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha