۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
درخواست سازمان ملل برای کمک ۶۰۰ میلیون دلاری به افغانستان

درخواست سازمان ملل برای کمک ۶۰۰ میلیون دلاری به افغانستان

سازمان ملل متحد قرار است امروز (دوشنبه) در «ژنو» سوئیس، گردهمایی را با هدف جمع آوری کمک مالی برای افغانستان برگزار کند.

به گزارش بازار، سوئیس امروز میزبان کنفرانسی با حضور دبیرکل سازمان ملل و رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ است به این امید که دست کم ۶۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه برای رفع نیازهای اولیه مردم افغانستان جمع شود.

هدف از برگزاری این کنفرانس تأمین دست کم ۶۰۰ میلیون دلار کمک مالی برای مردم افغانستان است که در آستانه ورود به یک بحران انسانی قرار دارند.

این در حالی است که قطع ناگهانی کمک‌های خارجی به افغانستان در پی تسلط طالبان بر این کشور، ضرورت تشدید فعالیت‌های امداد رسانی سازمان ملل را افزایش می‌دهد.

در این کنفرانس که امروز بعدازظهر برگزار می‌شود، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، پیتر مائورر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و نمایندگانی از ده‌ها کشور ازجمله هایکو ماس وزیر خارجه آلمان حضور دارند.

حدود یک سوم از کمک جمع آوری شده صرف برنامه غذایی سازمان ملل می‌شود حال آنکه ارزیابی این نهاد در دو ماه اخیر نشان می‌دهد که ۹۳ درصد از هزار و ۶۰۰ تبعه افغان که مورد نظرسنجی قرار گرفتند؛ به دلیل فقر مالی، به غذای کافی دسترسی ندارند.

چندی پیش گوترش در مصاحبه با فرانس پرنس، از جامعه بین الملل خواست راه گفتگو با طالبان را باز بگذارد.

او گفته بود از اعضای جامعه بین الملل نمی‌خواهد که طالبان را به رسمیت بشناسند یا تحریم‌ها علیه این گروه را لغو کنند، اما تدابیری بیندیشند که افغانستان دچار فروپاشی اقتصادی نشود.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha