۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
تصویب بسته حمایتی هنرمندان در هیات دولت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

تصویب بسته حمایتی هنرمندان در هیات دولت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در جلسه هیئت دولت تصویب شد و به عنوان هدیه ویژه رئیس جمهور در روز سینما به هنرمندان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش بازار، محمدمهدی اسماعیلی در خصوص طراحی بسته‌های فرهنگی و حمایت از حوزه فرهنگ افزود: در ایام کرونا بیشترین آسیب به حوزه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر وارد شد، زیرا بسیاری از آن‌ها اجتماع محور بودند و دستخوش تعطیلی قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: پارسال اقداماتی برای هنرمندان آسیب دیده از کرونا انجام شده بود، اما در اندازه‌ای نبود که پاسخگوی بخشی از نیازهای حوزه فرهنگ و هنر باشد و دولت جدید تصمیم گرفت تا آسیب‌های این بخش را جبران کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تأکیدات رئیس جمهور از سه هفته قبل طراحی بسته‌های حمایتی در دستور کار قرار گرفت تا با آن بتوانیم بخشی از ضرر و زیان وارد شده به اهالی فرهنگ و هنر را تامین کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: این بسته امروز در هیئت دولت تصویب شد و به عنوان هدیه ویژه رئیس جمهور در روز سینما به هنرمندان اختصاص پیدا کرد.

وی به جزئیات این بسته حمایتی اشاره و عنوان کرد: این بسته شامل تسهیلات کم سود و در برخی موارد بلاعوض است که از سوی ندوق اعتباری هنر به هنرمندان تعلق می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تأکیدات رهبری بر اصلاح ساختارهای حوزه فرهنگ با نگاهی عقلانی و حفظ نگاه معقول افزود: بعد از فرمایشات رهبری با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دوستانی خارج از دولت مانند سازمان تبلیغات اسلامی درگاهی ایجاد شد و در حال جمع بندی نظرات هستیم، برای جمع بندی‌های مؤثر، به دبیرخانه فرصتی یک ماهه داده ایم.

اسماعیلی ادامه داد: تأکید رئیس جمهور و دولت مردمی این است که حوزه فرهنگ و هنر به عنوان طبقه نخبه و زحمتکش و مورد اقبال مردم، باید دغدغه هایش به حداقل برسد و امیدواریم با حفظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد راه اندازی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی باشیم.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha