۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
تصویب کلیات طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملاتی| وابستگی تعرفه بنگاه‌ها با قیمت ملک باید قطع شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

تصویب کلیات طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملاتی| وابستگی تعرفه بنگاه‌ها با قیمت ملک باید قطع شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کلیات طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملاتی تصویب و مقرر شد در کمیته‌ تخصصی مورد بررسی و چکش‌کاری قرار گرفته و وابستگی تعرفه بنگاه‌ها با قیمت ملک قطع شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست روز یک شنبه ( ۲۱ شهریور) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اولین دستور کار نشست امروز کمیسیون عمران، بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بود. وضعیت حمل و نقل عمومی یکی از معیارهای مهم برای ارزیابی میزان توسعه یافتگی یک کشور است اما متاسفانه مشکلات بسیار زیادی را در این حوزه شاهد هستیم از این رو کلیات لایحه مذکور پس از بررسی و ارزیابی توسط نمایندگان  به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستور کار دوم کمیسیون عمران بررسی کلیات طرح‌های کاهش تعرفه بنگاه های معاملاتی بود؛ ارتباط و وابستگی حق الزحمه‌ای بنگاه‌های معاملات ملکی با قیمت ملک، تعارض منافع ایجاد کرده و زمینه افزایش قیمت مساکن را فراهم می‌کند، از طرفی اقدامات و عملکرد بنگاه‌هی معاملاتی برای دریافت این حق و الزحمه‌ها نیز جای سوال داشت.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس با کلیات طرح کاهش تعرفه بنگاه های معاملاتی موافقت کرده و مقرر شد در کمیته اختصاصی مورد بررسی و چکش کاری قرار بگیرد و رابطه تعرفه بنگاه‌های معاملاتی با قیمت ملک قطع شده و شیوه دیگری برای دریافت حق الزحمه آنها تعیین شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستور کار دیگر کمیسیون عمران بررسی طرح اصلاح ماده ۱۰۱ قانون شهرداری بود که  اعضای کمیسیون پس از بررسی و ارزیابی با کلیات آن مخالفت کردند.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha