۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
جبران کمبود برق با احداث نیروگاه‌های برق آبی در مقیاس کوچک
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

جبران کمبود برق با احداث نیروگاه‌های برق آبی در مقیاس کوچک

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس احداث نیروگاه‌های برق آبی در مقیاس کوچک را جزو برنامه‌های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: عدم ایجاد آلودگی و استفاده بهینه از آب از مزایای نیروگاه‌های برق آبی به شمار می‌آیند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی  در تشریح جلسه امروز(یکشنبه ۲۱ شهریورماه) کمیسیون انرژی مجلس، از حضور سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران جهت بررسی وضعیت سدها و نیروگاه‌های برق آبی خبر داد و گفت: آقای رضوی در ابتدا گزارشی از وضعیت فعلی نیروگاه‌های برق آبی کشور همچون ظرفیت‌های نصب شده، ظرفیت‌های قابل استفاده و... ارائه کرد و معتقد بود خشکسالی و بارش کم منجر به کاهش استفاده موثر از نیروگاه‌های برق آبی شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رضوی در ادامه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، به روزرسانی طرح‌های فرسوده، افزایش راندمان دستگاه‌ها و افزایش سطح تکنولوژی را ازجمله اهداف "شرکت آب و نیروی ایران" عنوان کرد و گفت؛ در "طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" این موارد را دنبال خواهند کرد تا بتوان استفاده بهتری از ظرفیت‌های آبی کشور برای تولید برق از منابع آبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رضوی احداث نیروگاه‌های برق آبی در مقیاس متوسط و کوچک را جزو برنامه‌های وزارت نیرو عنوان کرده است، افزود: این نیروگاه‌ها حداکثر تا ۱۰ مگاوات تولید برق خواهند داشت و قابلیت احداث در بسیاری از استان‌های کشور را نیز دارند چراکه می‌توان آن‌ها در طول و مسیر انتقال آب احداث کرد.

نخعی با بیان اینکه این نیروگاه‌ها درصورت احداث می‌تواند ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهند، اظهار کرد: عدم ایجاد آلودگی در  محیط زیست و استفاده بهینه از آب از مزایای نیروگاه‌های برق آبی به شمار می‌آیند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: نمایندگان در رابطه با سدهایی که بدون پیوست زیست محیطی و ملاحظات منطقه‌ای ایجاد شده یا در دست احداث هستند نگرانی‌هایی دارند که این نگرانی را با حضور مسئولان مربوطه پیگیری می شوند.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha