۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
تولید ۷.۲ هزار مگاوات برق با اجرای طرح‌های صندوق توسعه ملی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

تولید ۷.۲ هزار مگاوات برق با اجرای طرح‌های صندوق توسعه ملی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تامین منابع مالی ۴۶ طرح در حوزه نیروگاه‌ها را در دست اقدام دارد، گفت: منابع مورد نیاز برای این طرح‌ها حدود ۴.۶ میلیارد دلار است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۱ شهریور ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستورکار نخست امروز کمیسیون استماع گزارش رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی بود که براساس گزارش ارائه شده تامین منابع مالی ۴۶ طرح در حوزه نیروگاه‌ها در دست اقدام است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: منابع موردنیاز برای این طرح‌ها حدود ۴.۶ میلیارد دلار است که ۳ میلیارد دلار آن پرداخت شده است و پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح‌ها ۷.۲ هزار مگاوات برق تولید شود.

وی ادامه داد: از آنجا که نیروگاه‌ها مطالباتی از دولت دارند، امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی از صندوق توسعه ملی را ندارند، که باید اقدامات لازم برای تسویه تسهیلات دریافتی صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم دومین دستورکار امروز کمیسیون صنایع و معادن را بررسی طرح ارتقای جایگاه تحقیق، توسعه و نوآوری در صنعت کشور برشمرد و ادامه داد: در این طرح اهمیت R and D محور اصلی است زیرا تا به حال آنگونه که باید به آن توجه نشده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: از آنجا که این طرح موافق و مخالفانی داشت مقرر شد در جلسه آینده نیز مورد رسیدگی قرار گرفته و تعیین تکلیف شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha