۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
ایجاد سازمان اقتصاد دیجیتال در دستور کار وزارت ارتباطات باشد
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران:

ایجاد سازمان اقتصاد دیجیتال در دستور کار وزارت ارتباطات باشد

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران معتقد است در راستای توسعه فعالیت‌های دیجیتالی لازم است سازمان اقتصاد دیجیتال از سوی وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات تشکیل شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران با اشاره به برگزاری نشستی بین فعالان اقتصادی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولیدکنندگان نرم افزاد، سخت‌افزار و محتوای دیجیتال با عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم از تشریح مطالبات بخش خصوصی در راستای تقویت جایگاه IT و ICT در کشور خبر داد.

محمدرضا طلایی، ضمن تاکید بر جایگاه ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مسیر توسعه کشور، به نشستی که تشکل‌ها و اعضای اتاق ایران در این حوزه با وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم داشتند، اشاره کرد.

او در این گفت‌وگو مطالبات بخش خصوصی از دولت که در این نشست مطرح شده را تشریح کرد.

این فعال اقتصادی به‌روزرسانی قوانین حاکم بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را موضوعی ضروری توصیف کرد و گفت: با توجه به رشد سریع این حوزه در دنیا و  در ایران و تاثیر ویژه آن بر روند توسعه کشورف باید تمرکز ویژه‌ای روی قوانین این حوزه داشته باشیم. بنابراین بازخوانی و به‌روزرسانی قوانین حاکم بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اولین خواسته‌ای است که دولت سیزدهم باید در دستورکار خود قرار دهد.

طلایی، خواستار حمایت قانونی جامع و لازم از دارایی‌های نامشهود و توجه جدی نسبت به مالکیت معنوی شد و تاکید کرد: تولیدات نرم‌افزاریف دارایی‌های ماشمهودی هستند که متاسفانه تا به امروز ارزش‌گذاری درستی درباره آنها صورت نگرفته است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران همچنین پیشنهاد ایجاد سازمان اقتصاد دیجیتال را به عنوان نهادی برای توسعه فعالیت‌های دیجیتالی در کشور، مطرح کرد و گفت: این سازمان باید شکل بگیرد و در کنار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیر پرچمی واحد از این فضا حمایت کند.

او در عین حال جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای بین بخش‌های مختلف ICT را مورد انتقاد قرار داد و خواستار ایجاد هماهنگی بین متولیان مختلف این حوزه با درایت وزارت‌خانه شد.

به باور رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران حمایت از تولید و بخش‌های مختلف این حوزه از قبیل زیرساخت، سخت‌افزارها، تولیدات محتوای دیجیتال و نرم‌افزارها باید در قالب یک برنامه منسجم انجام شود. در این راستا علاوه بر تولید، موضوع صادرات نیز باید مورد توجه باشد و استراتژی مشخصی برای آن تهیه شود.

این فعال اقتصادی در ادامه به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی و همان بحث صیانت اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تنها راهی که برای تجار و بازرگانان باقی مانده است تا به کمک ان بتوانند ظرفیت‌های کشور را در سطح بین‌المللی معرفی کنند، استفاده از فضای مجازی است. بدین ترتیب با اجرای طرح صیانت، شاهد خروج متخصصان این حوزه از کشور خواهیم بود  و در نهایت تنها راه ارتباط برای توسعه صادرات غیرنفتی نیز بسته می‌شود.

طلایی همچنین آمادگی اتاق ایران را برای همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه کسب‌وکارها و صادرات غیرنفتی اعلام کرد.    

کد خبر: ۱۰۷٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha