۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
مدافع رفاه کارگران هستیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مدافع رفاه کارگران هستیم

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دغدغه و هدف همه ما رفاه کارگران است و ما مدافع رفاه کارگران با محوریت کاهش تورم و اشتغالزایی هستیم.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی با نمایندگان کارگری گفت: مسکن، امنیت شغلی، دستمزد و متشکل شدن هم جزئی از رفاه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در موضوع تامین رفاه کارگران بخشی از آن موضوع‌های کلان کشور است مثل تورم هر یک درصدی که تورم بالا می‌رود عدد قابل ملاحظه‌ای رفاه مردم پایین می‌اید و یکی از کارهایی که ما باید انجام دهیم پیگیری اقتصاد کلان است.

عبدالملکی گفت: در سطح کلان در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور باید به نحوی ایفای نقش کنیم تا رفاه توده مردم به خصوص کارگران تامین شود و اگر نرخ تورم را مدیریت کنیم، دغدغه‌های شما هم برطرف می‌شود.

وزیر کار با اشاره به اینکه بخش دوم رفاه کارگران مربوط به اقدامات صنفی و بخشی است، افزود: تشکل‌های کارگری دو کار انجام دهند و مشکلات را برای ما بنویسند و بگویند اصل مشکل از کجا آب می‌خورد و بگویند راه‌حل چیست و در بخش راه حل هم خود را در جای وزیر بگذارید و بگویید اگر این‌جا بودید چه‌کاری انجام می‌دادید، همه گزارش‌ها را می‌خوانم و کار عملیاتی را با کمک شما انجام می‌دهیم.

عبدالملکی ادامه داد: در قدم بعدی مشکلات را دسته‌بندی می‌کنیم و برای هر مشکل کمیته تشکیل می‌دهیم مثل کمیته دستمزد، کمیته مسکن و... که خود شما عضو خواهید بود، همکاران خود ما هم عضو خواهند بود و نخبگان و کسانی که صاحب اندیشه و ایده هستند هم عضو می‌شوند و برای این کمیته‌ها دستور کار عملیاتی تعریف می‌کنیم، کمیته‌ها باید بررسی کنند که برای حل هر مشکل چه‌کاری باید انجام دهیم به چه بخشی باید توجه کنیم و چه بخشی باید اصلاح شود.

وی افزود: بخشی از کارها در دست ماست که حتما انجام می‌شود و بخشی هم در ید دولت است و من قول قطعی می‌دهم که از طرف دولت هم پیگیر شوم، دولت ما واقعا دغدغه کارگران را دارد هر بخشی هم که در سطح مجلس باشد، مجلس هم دغدغه رفاه مردم و کارگران را دارد؛ پس در همه سطوح در خدمت شما هستیم.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha