۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
بررسی نرخ آهن آلات

بررسی نرخ آهن آلات

روز گذشته نرخ ارز اندک مقداری عقب نشینی کرد و روی نرخ ۲۷ هزار و ۸۴۰ تومان معامله شد، در بازار آهن نیز ثبات نسبی قیمت ها توام با کاهش قیمتی در برخی از مقاطع رویت شد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز گذشته نرخ ارز اندک مقداری عقب نشینی کرد و روی نرخ ۲۷ هزار و ۸۴۰ تومان معامله شد، در بازار آهن نیز ثبات نسبی قیمت ها توام با کاهش قیمتی در برخی از مقاطع رویت شد.

برخی از فعالان اقتصادی معتقدند در پی کاهش قیمت های جهانی و همچنین وضعیت نرخ دلار نیما این هفته نیز باید منتظر کاهش قیمت های پایه در بورس کالا باشیم، از سوی دیگر با توجه به بهبود وضعیت تولید و همچنین برطرف شدن مشکل قطعی های پیوسته برق عرضه ها در بازار نیز افزایش یافته است.

شایان ذکر است شرکت های بزرگ نیز در جهت رعایت کف عرضه و دریافت مجوز صادراتی ناچار به افزایش عرضه ها در بورس کالا هستند و در نهایت امر ادامه این روند منجر به کاهش اثر نوسان نرخ ارز بر بازار آهن شده است.

اما به طور کلی با توجه به نزدیک شدن به فصل سرد سال و شاید مشکلات تامین گاز و همچنین کاهش قابل توجه آهن اسفنجی در بازه زمانی که بسیار به زمان فعلی نزدیک است دوباره بازار آهن متلاطم خواهد شد حال آنکه در بازاری که تقاضای واقعی وجود ندارد در زمان فعلی می تواند بازار آهن تحت تاثیر نرخ ارز و یا تحت اثر قیمت های جهانی با شیب کم اصلاح شود.

با بررسی قیمت روز آهن در روز گذشته مشاهده می شود که ۷ شرکت در روز گذشته قیمت میلگرد را با کاهش ۵۰ الی ۲۸۰ تومانی اعلام داشتند و بالغ بر ۸ شرکت نیز رویه ثبات قیمتی را در پیش گرفتند. میلگرد نیشابورسایز ۱۴ در روز گذشته ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومان بود.

بازار نبشی و ناودانی نیز اکثر مبادی فروش کاهش قیمت نبشی و قیمت ناودانی را در محدوده ی ۲۰۰ الی ۴۵۰ تومانی را اعلام کردند.

در بازار تیرآهن در بخش کیلو فروشی کاهش ۳۰۰ تومانی توام با ثبات مشاهده شد و در شاخه های پر فروش نیز  ثبات قیمت اعمال شد. تیرآهن سایز ۱۴ ذوب آهن اصفهان نیز روی قیمت ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان اعلام شد.

در بازار پروفیل نیز اکثر مبادی فروش ثبات  در قیمت پروفیل را اعلام کردند و در برخی از محصولات نوسانی در حدود ۱۰۰ تومان رویت شد.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha