۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
روایت «برکت» و اقبال مردم استان سمنان| واکسن ایرانی حمایت شد
بازار گزارش می‌دهد؛

روایت «برکت» و اقبال مردم استان سمنان| واکسن ایرانی حمایت شد

سمنان- تزریق واکسن کرونا در استان سمنان با استقبال خوب مردم روبرو شده، واکسنی که با نگاه به توانمندی‌های داخلی، تولید، و خوشبختانه در مقایسه با دیگر واکسن‌های موجود در بازار عملکرد خوبی داشته است.

بازار، گروه استان‌ها: یکی از موضوعات مهم مطروحه از همان ابتدای شیوع کرونا تاکنون مقوله واکسن است که به اعتقاد بسیاری کارشناسان بهداشتی و درمانی، می‌تواند دست کم از مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا جلوگیری کند لذا شرکت‌های داخلی با توانمندی متخصصان داخلی خود تلاش کردند تا واکسن مقابله با بیماری کرونا را تولید کنند.

در این بین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز مانند دیگر مسائل پیشگامی خود را به اثبات رسانید و در زمینه تولید واکسن برکت توانست گام‌های اساسی بردارد. واکسنی که به اعتقاد بسیاری کارشناسان چیزی از نمونه‌های مشابه خارجی کم نداشته و حتی عوارض آن نیز کمتر است.

اعتماد مردمی
دریافت واکسن کرونای برکت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان از اعتماد معظم‌له به تولید داخلی و دستان متخصصان ایرانی دارد مقوله‌ای که نقطه عطفی در واکسیناسیون کرونا محسوب می‌شود و توانست مقبولیت این تولید داخل را بیش از گذشته کند.

دریافت واکسن کرونای برکت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان از اعتماد معظم‌له به تولید داخلی و دستان متخصصان ایرانی دارد

در شهرستان‌های استان‌های سمنان نیز ائمه جمعه به تبعیت رهبر معظم انقلاب اسلامی واکسن برکت را دریافت کردند و تحقیقات خبرنگار بازار نشان می‌دهد که تمام سهمیه ارسالی واکسن کرونا به استان تزریق شده و مردم استقبال خوبی از آن کرده‌اند.

روایت «برکت» و اقبال مردم استان سمنان | واکسن ایرانی حمایت شد

تزریق واکسن برکت در شرق استان سمنان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در گفتگوی تلفنی با خبرنگار بازار با بیان اینکه استقبال مردم شرق استان سمنان از واکسن برکت خوب بوده است، گفت: سهمیه تعلق گرفته به شاهرود و میامی در واکسن کرونا به سرعت به اتمام رسید و مردم همچنان تقاضای این واکسن را داشتند.

رضا چمن با بیان اینکه توزیع واکسن بین دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت کشوری و بر حسب برخی معیارها صورت می‌گیرد، تاکید کرد: میزان واکسن‌ها به دلیل اینکه به صورت مجموعه‌هایی از واکسن ارسال می‌شوند مشخص نیست اما هر میزان که واکسن برکت در شاهرود و میامی توزیع شد در همان روز نخست به اتمام رسید که نشان از استقبال مردم می‌دهد.

واکسنی که نماد داشته‌های ایران اسلامی است
امام جمعه شاهرود نیز که واکسن کرونای برکت را دریافت کرد، گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی واکسن برکت را دریافت کردند نشان دادند که اعتماد به تولید داخلی دارند از سوی دیگر مسئولان نیز اعتماد کامل را به محصولی که تولید کرده، دارند لذا ما نیز به نشانه حمایت از تولید ملی واکسن را دریافت کردیم.

حجت الاسلام عباس امینی با بیان اینکه این واکسن عوارضی هم نداشته است، بیان کرد: خوشحال هستیم که دست توانمند دانشمندان و متخصصان ما توانسته واکسن بومی کرونا را تولید کند و نام ایران اسلامی را در کنار کشورهای دارای فناوری تولید واکسن قرار دهد از سوی دیگر باید گفت واکسنی که نماد داشته‌های ایران اسلامی است.

عوارض کمتر
یک کارشناس بهداشت و درمان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ستاد اجرایی در فاز اول نزدیک به ۹ هزار دوز واکسن برکت را به استان ارسال کرد و بنده معتقد هستم که اگر ۱۹ هزار دوز هم ارسال می‌کرد همگی ظرف یک هفته تمام می‌شدند چرا که این واکسن نشان داده عوارض ندارد.

وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی واکسن برکت را دریافت کردند نشان دادند که اعتماد به تولید داخلی دارند از سوی دیگر مسئولان نیز اعتماد کامل را به محصولی که تولید کرده، دارند لذا ما نیز به نشانه حمایت از تولید ملی واکسن را دریافت کردیم

محمد رضا قربانی با بیان اینکه برخی واکسن‌های خارجی عوارض پس از تزریق دارند و فرد تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق عملاً در خانه می‌ماند اما برکت نه تنها ایمنی لازم را به بدن می‌دهد بلکه عوارض نیز ندارد. مقوله برکت تنها یک نماد ایرانی برای حمایت نیست بلکه واقعاً به عنوان یک واکسن خوب کرونا عملکرد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه بسیاری مردم هستند که در بدو ورود به مراکز واکسیناسیون واکسن برکت را تقاضا می‌کنند و این نشان می‌دهد که درباره این واکسن و مسائل مرتبط با ایمن سازی آن تحقیق کرده‌اند، بیان داشت: مردم هوشیار هستند و می‌دانند که برکت در کنار ایمنی که می‌رساند تا کنون عوارض جدی نداشته و حتی یک مورد مرگ پس از تزریق برکت نیز گزارش نشده است.

روایت «برکت» و اقبال مردم استان سمنان | واکسن ایرانی حمایت شد

استقبال خوب مردمی
این کارشناس گفت: واکسن‌های خارجی خوب هستند اما یکی شأن برای زیر ۵۰ سال بد است دیگری ممکن است لخته خونی بیاورد سومی ممکن است عوارض داشته باشد و … اما این مسائل درباره برکت صدق نمی‌کند.

مردم نیز درباره واکسن برکت صحبت‌های امیدوار کننده‌ای دارند یک جوان بسیجی اهل استان سمنان درباره این واکسن می‌گوید: من هنوز نمی‌توانم واکسن بزنم اما برای پدر و مادرم بسیار تحقیق کردم و در ابتدا مشخص نبود که اصلاً واکسن بزنند یا خیر چرا که دارای بیماری خفیف قند هستند و یکی شأن هم قلب باز عمل کرده است اما بلافاصله پس از اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برکت را تزریق کردند تمام شک و شبهه‌هایمان برطرف شد.

سید رضا منوچهری با بیان اینکه واکسن ایرانی نماد توانمندی کشورمان است، تاکید کرد: جوانان بسیجی ما نشان داده‌اند که هیچ مرزی برایشان وجود ندارد و خلاقیت، توانمندی و همچنین ایمان در سایه اراده شان از جنس فولاد است و می‌تواند تمام نشدنی‌ها را شدنی کند.

شایعات مضحک هستند
یکی از کسانی که برکت را تزریق کرده نیز به بازار، می‌گوید: پس از تزریق واکسن برعکس همسرم که دو روز در خانه به دلیل استفاده واکسن خارجی تب کرد، اصلاً هیچ حالت ناخوشایندی نداشتم لذا بسیار راضی هستم و به همه نیز توصیه کرده‌ام که واکسن برکت را تزریق کنند.

واکسن‌های خارجی خوب هستند اما یکی برای زیر ۵۰ سال بد است دیگری ممکن است لخته خونی بیاورد سومی ممکن است عوارض داشته باشد و … اما این مسائل درباره برکت صدق نمی‌کند

اسماعیل ولیان با بیان اینکه برخی شایعات درباره برکت وجود دارد اما هیچکدام واقعیت ندارند، ابراز کرد: برخی می‌گفتند برکت همان واکسن روسی است و اگر دیر بین مردم توزیع شده به خاطر بد عهدی روسیه بوده است برخی می‌گفتند این واکسن همان چینی است که در شیشه ایرانی ریخته شده است! در صورتی که تمام اینها یک جنگ رسانه‌ای مضحک برای نادیده گرفتن داشته‌های ارزشمند علمی کشورمان است و ما با دریافت این واکسن ثابت می‌کنیم که به این مسائل وقعی نمی‌گذاریم.

به هر صورت باید گفت واکسن برکت نماد خواستن ایرانیان هرچند با مشکلات زیادی روبرو شد اما توانست جای خود را در میان واکسن‌های کرونا باز کند. مردم استان سمنان با استقبال خوب از این واکسن توقع دارند که تولید آن افزایش و سهمیه استان سمنان نیز ارتقا یابد.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha