۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
قیمت سکه کاهش پیدا نمی‌کند| تداوم روند افزایشی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

قیمت سکه کاهش پیدا نمی‌کند| تداوم روند افزایشی

سمنان- همتیان، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه قیمت سکه در آخرین هفته شهریور ماه کاهش پیدا نمی‌کند، گفت: قیمت سکه امامی در روند افزایشی قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که با افت قیمت روبرو شود.

حسن همتیان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره تحلیل بازار سکه و طلا، تاکید کرد: پیش بینی روند بازار سکه نشان از افزایش می‌دهد و همانطور که در اخبار هم داشتیم در حالی که حباب سکه‌های کوچک‌تر در حال پایین آمدن است، حباب قیمت سکه امامی در راستای روند افزایشی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ابتدای هفته جاری قیمت فلزات گران بها یکباره رشد چشم گیر نزدیک به چهار درصدی را داشت که نشان می‌دهد تقاضا برای خرید بیشتر شده است در نتیجه به نظر نمی‌رسد قیمت طلا و سکه در هفته جاری کاهش یابد.

روند افزایشی تداوم دارد
این کارشناس با بیان اینکه به عقیده بنده روند افزایشی در زمینه سکه طلا خواهیم داشت، گفت: موضوع قابل توجه این است که قیمت سکه در هفته‌های اخیر به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزول نکرده و این روند تداوم نیز خواهد داشت.

همتیان با بیان اینکه گرانی سکه خبر بدی برای اقتصاد کشور است زیرا نشان می‌دهد که تمایل و تقاضا برای سرمایه گذاری بر روی آن افزایش یافته است، ابراز کرد: مشکل اینجا است که ما متأسفانه با روند رو به رشد تقاضای سرمایه گذاری بر روی طلا و سکه روبرو هستیم در حالی که نقدینگی مردم باید به سمت تولید و سرمایه گذاری در کشور سوق پیدا کند.

وی با بیان اینکه جذابیت بازار سکه و طلا برای کسانی که سرمایه آن‌چنانی ندارند که در بازارهایی مانند خودرو و خانه سرمایه گذاری کنند، سبب شده تا به جای بورس که می‌تواند به تولید کمک کند، به سمت طلا بروند که قیمتی همیشه افزایشی داشته، فاسد نمی‌شود، تغییرات اندکی خواهد داشت و در واقع ریسک کمتری دارد.

ارز گرانتر شد
این کارشناس ادامه داد: این ساختار نادرست البته از زمانی پدید آمد که دولت‌ها در یک دهه و نیم اخیر نتوانسته‌اند چرخه عرضه و تقاضا را کنت را و سیاست‌های پولی نیز جواب نداده است از سوی دیگر دخالت‌ها و قیمت‌گذاری‌های دولتی در بورس هم سبب شد تا مردم اعتمادشان را خدشه دار ببینند و در نتیجه به سمت بازارهای موازی سوق پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز اعلام شد بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۴۸۶ (۲۶ هزار و ۴۸۶ تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۰۲۱  (۲۷هزار و ۲۱ تومان) اعلام شد همچنین بر اساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۱,۰۸۴(  ۳۱ هزار و  ۸۴  تومان) و قیمت فروش یورو ۳۱,۷۱۲ (۳۱ هزار و ۷۱۲ تومان) است لذا این روند نشان می‌دهد که قیمت ارز هم رشد داشته است.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha