۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
اعطای تسهیلات ۷ میلیارد ریالی مسکن جوانان در خراسان جنوبی
مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی خبر داد؛

اعطای تسهیلات ۷ میلیارد ریالی مسکن جوانان در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی از افزایش سقف تسهیلات حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان افتتاحی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات در شهرهای خراسان جنوبی ۷ میلیارد ریال است.

غلامرضا زنده طلب در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص جزئیات حساب پس‌انداز مسکن جوانان در استان گفت: این حساب یکی از انواع تسهیلات خرید و ساخت مسکن با پس اندازهای اندک است که بانک پس از کسب رسوب و زمان لازم به دارندگان اینگونه حساب‌ها، تسهیلات ارزان قیمت با زمان تقسیط طولانی اعطا می‌کند.

وی ادامه داد: متقاضیان افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان می‌توانند با پس اندازهای اندک خود به سه روش، واریز مبلغ به صورت ماهانه، واریز مبلغ به صورت سالانه و واریز مبلغ به صورت یکجا برای کل دوره، مبالغ پس‌انداز خود را به حساب پس‌انداز مسکن جوانان واریز و در نهایت پس از گذشت ۵ الی ۱۵ سال، از تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن استفاده کنند.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد:  از ویژگی‌های حساب پس‌انداز مسکن جوانان آن است که فرد سپرده گذار نیازی به تأمین مبلغ سپرده در کوتاه مدت را نداشته و می‌تواند به صورت تدریجی و با سپرده گذاری اندک، اقدام به دریافت تسهیلات ارزان قیمت کند.

وی حداقل مبلغ واریزی ماهیانه برای افتتاح کنندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال ۱۴۰۰ را دو میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در سال‌های بعدی و تا پایان دوره ۱۵ ساله به تدریج افزایش می‌یابد.

زنده طلب حداقل زمان لازم برای اخذ تسهیلات فوق‌الذکر را ۵ سال عنوان کرد و بیان داشت: سقف تسهیلات متعلقه به حساب‌های افتتاحی سال جاری جهت کلیه متقاضیان در بیرجند و سایر شهرهای استان در پایان سال پنجم و با واریز ۲ میلیون ریال، ۶۱۰ میلیون ریال است که با افزایش ۵ برابری واریزی ماهانه (۱۰ میلیون ریال)، سقف تسهیلات پس از ۵ سال به سه میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در پایان سال پانزدهم با واریز مبالغ حداقلی و تعیین شده از جانب بانک، هفت میلیارد ریال نهایی و در قالب تسهیلات خرید و یا ساخت اعطا می‌شود.

وی به زوجین متقاضی استفاده از تسهیلات توصیه کرد: با افتتاح ۲ فقره حساب پس‌انداز مسکن جوانان از دو فقره تسهیلات در قالب زوجین به مبلغ دو برابر سقف‌های تسهیلاتی مذکور برای خرید یا ساخت و تکمیل یک واحد مسکونی استفاده کنند.

به گفته وی در حال حاضر نرخ سود تسهیلات با سپرده از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در استان ۹ درصد و حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ سال است که بیشترین دوره بازپرداخت اقساط در شبکه بانکی کشور را دارد.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha