۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
وضعیت اعتبار چک‌های صادره استان‌ها در تیر ماه

وضعیت اعتبار چک‌های صادره استان‌ها در تیر ماه

آمارها نشان می دهد در تیر ماه ۱۴۰۰ بیشترین درصد تعداد چک‌های برگشتی متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۷.۱ درصد و کمترین درصد تعداد چک‌های برگشتی نیز مربوط به استان گیلان با ۶.۹ درصد است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در نخستین ماه تابستان، بررسی جزئیات درصد توزیع تعداد و مبلغ چک های مبادله ای بر حسب وصولی و برگشتی، نشان می دهد در کل کشور از منظر تعداد، ۹۰.۸ درصد چک ها وصولی و ۹.۲ درصد نیز تعداد چک های برگشتی در تیرماه بوده اند. همچنین از منظر مبلغ، در کل کشور ۸۸.۱ درصد چک ها وصولی و ۱۱.۹ درصد مبلغ چک ها برگشتی بوده اند.

همان طور که در جدول زیر مشاهده می شود، این آمار و درصد به تفکیک استان و مناطق آزاد مشخص شده است. به عنوان نمونه بیشترین درصد تعداد چک های وصولی در تیرماه امسال متعلق به استان گیلان با ۹۳.۱ درصد است و کمترین درصد تعداد چک های وصولی نیز مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۸۲.۹ درصد است.

از سوی دیگر بیشترین درصد تعداد چک های برگشتی در این ماه، متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۷.۱ درصد و کمترین درصد تعداد چک های برگشتی نیز مربوط به استان گیلان با ۶.۹ درصد است.

اما در بخش دیگر این جدول، به درصد چک های وصولی و برگشتی از منظر مبلغ پرداخته شده است. به گونه ای که استان بوشهر با ۹۲.۱ درصد مبلغ چک های وصولی در صدر قرار دارد و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با ۷۲.۸ درصد، در پایین ترین سطح از چک های وصولی از منظر مبلغ بوده است.

وضعیت اعتبار چک‌های صادره استان‌ها در تیر ماه

کد خبر: ۱۰۷٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha