۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
به زودی؛ صادرات یک میلیارد دلاری شرکت‌های دانش بنیان

به زودی؛ صادرات یک میلیارد دلاری شرکت‌های دانش بنیان

قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: صادرات یک میلیارد دلاری محصولات فناورانه ایرانی، هدفی است که شرکت‌های دانش بنیان به زودی به آن می‌رسند.

به گزارش بازار، اسماعیل قادری فر در ارتباط زنده با شبکه خبر با اشاره به حمایت‌های متعدد از شرکت‌های دانش بنیان افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بیش از ۱۳۰ خدمت برای توسعه کسب و کارهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌گیرد.

قادری فر گفت: تلاش می‌کنیم نه تنها در ایران بلکه در خارج از ایران هم خودباوری شرکت‌های دانش بنیان نمایان شود و محصولات فناورانه صادرات داشته باشند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۷ هزار شرکت دانش بنیان و موفقیت آن‌ها در صادرات افزود:هدف گذاری ما این است که بتوانیم در یک بازه ۲ ساله به صادرات یک میلیارد دلاری برسیم.

قادری فر گفت:تلاش شده بیش از ۳۲ خانه نوآوری و نوآوری در کشورهای مختلف راه اندازی شود تا پایگاهی برای تبادلات فناورانه و محصولات ایرانی باشند و بازار محصولات فناورانه ایرانی گسترده شوند.

وی تاکید کرد: البته ورود به بازارهای بین المللی برای برخی از محصولات اخذ استانداردهای مختلف است که حمایت‌هایی در این راستا در معاونت علمی دیده شده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: درحال حاضر صادرات محصولات دانش بنیان در حوزه دارو و تجهیزات آزمایشگاهی چشمگیر است.

قادری فر درخصوص آموزش برای فعالان فناوری به منظور آشنایی با بازارهای هدف اضافه کرد: در خانه‌های نوآوری تمام این اهداف و قانون‌های نقل و انتقال پول با هدف افزایش ضریب نفوذ در بازارهای بین المللی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: حضور در نمایشگاه‌های معتبر جهانی از دیگر برنامه‌های پیگیری شده در معاونت علمی و فناوری است که موازی با آن خانه نوآوری در تهران راه اندازی و محصولات برتر داخلی در نمایشگاه بین المللی به نمایش گذاشته شده است.

قادری فر گفت: مسئله بازار یکی از مسائل مهم است که معاونت علمی اهتمام جدی به آن دارد.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha