۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
۶۵۰ کارخانه شالیکوبی در گیلان نوسازی شدند
استاندار گیلان:

۶۵۰ کارخانه شالیکوبی در گیلان نوسازی شدند

شفت- استاندار گیلان گفت: از هزار و ۵۰۰ کارخانه شالیکوبی فعال استان ساختار ۶۵۰ واحد اصلاح و نوسازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در حاشیه افتتاح پروژه‌های شهرستان شفت در گفت‌وگو با خبرنگاران به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقاء سطح شاخص‌های برخورداری زیرساخت‌های بخش خدمات رسانی به فراتر از میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: سطح برخورداری شهروندان استان در بخش گاز ۹۹.۹۷ درصد و در حوزه روستایی ۹۶.۰۹ درصد است.

زارع بر لزوم تلاش مضاعف و انجام فعالیت‌های گسترده در شهرستان کمتر توسعه یافته شفت باتوجه به اینکه میزان برخورداری در بخش گازرسانی شهری و روستایی از سطح استانی کمتر بود، تاکید کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه با افتتاحیه های امروز، میزان برخورداری بخش روستایی شهرستان به ۹۲ درصد رسیده، امیدواریم که تا پایان سال به میانگین استانی برسد.

زارع همچنین به اثرگذاری افتتاح کارخانه شالیکوبی در امر تولید، اقتصاد و اشتغال اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح کیفیت کارخانجات شالیکوبی رویکردی اساسی در استان بوده و از یک‌هزار و ۵۰۰ کارخانه فعال، تا زمان حاضر در بالغ بر ۶۵۰ واحد اصلاح ساختار صورت گرفته است.

وی سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی صورت گرفته بخش خصوصی برای احداث این واحد شالیکوبی و بهره‌مندی کشاورزان در شهرستان کمتر توسعه یافته شفت را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این کارخانه افتتاح شده با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا، میزان آسیب‌پذیری محصول استراتژیک برنج به حداقل ممکن می‌رسد.

استاندار گیلان اظهار کرد: دولت از همه فعالان بخش خصوصی که در حوزه کارخانجات شالیکوبی طی سالیان گذشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ برای اصلاح ساختار و ارتقاء آن واحد حمایت می‌کند.

پروژه گازرسانی به خوشه امام‌زاده ابراهیم شامل روستاهای سایننگاه و ملل‌آب و کیش خاله با هزینه بیش از چهار میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان و برخورداری ۳۹۵ خانوار مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

با افتتاح این پروژه تعداد روستاهای گازدار شهرستان شفت به ۸۶ و درصد برخورداری به ۹۱.۹ درصد رسید. عملیات اجرایی گازرسانی به خوشه ویسرود شهرستان شفت نیز با هزینه بیش از ۹ میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان در روستاهای کولوان، ویسرود و بخشی از لاسک به متراژ شبکه بیش از ۳۳ هزار متر با ۶۲۰ انشعاب و برخورداری ۴۰۹ خانوار آغاز شد. 

۵۱ شهر گیلان با برخورداری ۹۹.۹۷ درصد و دو هزار و ۸۷ روستای استان با برخورداری ۹۶.۰۹ درصد از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha