۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مازندران قابلیت صادرات مرغ را دارد| خروج تولید از حالت دستوری
مدیرعامل انجمن کشتارگاه‌های مازندران:

مازندران قابلیت صادرات مرغ را دارد| خروج تولید از حالت دستوری

ساری- رمضانی، مدیرعامل انجمن کشتارگاه های مازندران گفت: مازندران سال قبل حدود ۷۰ هزار تن مرغ به کشورهای مختلف صادر کرد و امیدواریم دوباره صادرات مرغ از سر گرفته شود.

کامران رمضانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نوسانات موجود در بازار مرغ اظهار داشت: هر روز فرایند تولید مرغ در استان افزایش می یابد و امیدواریم دوباره روزی برسد که بتوانیم صادرات مرغ داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه زمانی ۶۰ تا ۷۰ هزار تن مرغ از استان به کشورهای مختلف صادر می شد، افزود: دلایل مختلفی سبب شد که امروز شاهد بروز مشکلاتی در بازار مرغ باشیم که جابجایی و انتقال سیستم عرضه نهاده در بازارگاه از جمله دلایل است.

مدیرعامل انجمن کشتارگاه های مازندران با عنوان اینکه از زمان واریز وجه تا ارسال نهاده از طریق بازارگاه ۳۰ روز طول می کشد، یادآور شد: همچنین در مازندران به برخی واحدهایی که پروانه آنان تمدید نشده بود، اجازه جوجه ریزی داده نشد و این مسئله بر فرایند تولید اثر گذاشت.

رمضانی یادآور شد: باید به تولیدکننده وقت و زمان داد تا پروانه هایشان را تمدید کنند ولی مقرر شد واحدهای گوشتی که پروانه آنان دارای مشکل است، جوجه ریزی نکنند.

وی گفت: کشتار گله های مرغ پس از ۴۵ روز و اجرای طرح های مختلف سبب شد تا با کمبود تولید مرغ روبرو شویم.

مدیرعامل انجمن کشتارگاه های مازندران با اظهار اینکه یکسال قبل به کشورهای مختلف از جمله عراق، قطر و غیره مرغ صادر می کردیم، گفت: سال قبل ۶۰ تا ۷۰ هزار تن مرغ به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات داشتیم.

رمضانی تاکید کرد: دولت جدید در تلاش است تا تولید حالت دستوری نداشته باشید و علاوه بر تامین نیاز داخل باید به فکر صادرات به کشورهای مختلف باشیم و در این راستا دولت باید نظاره گر و هدایت کننده باشد.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha