۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
مشخص شدن جایگاه قانونی رمزارز؛ نیمه دوم امسال
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

مشخص شدن جایگاه قانونی رمزارز؛ نیمه دوم امسال

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نیمه دوم امسال فرصت مناسبی است تا جایگاه قانونی رمزارزها برای استفاده از فرصت‌ها در اقتصاد ملی و کاهش تهدیدها به حداقل ممکن در شرایط تحریمی، مشخص شود.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی، با بیان اینکه موضوع رمزارزها بر روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است گفت: موضوع رمزارزها به دلیل اهمیت، سال گذشته در کمیسیون اقتصادی بررسی و گزارشی تهیه و براساس اصل ماده ۴۵ آیین نامه داخلی گزارش آن در صحن علنی قرائت شد.

نماینده مردم کرمان افزود: در مجلس به دنبال آن هستیم تا جایگاه رمزارزها را در کشور قانونی کنیم تا وظایف وزارت خانه‌ها و دستگاه‌ها در این راستا تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی به عنوان تصمیم گیری در بخش رمزارزها؛ وزارت اقتصاد در راستای مبارزه با پولشویی و وزارت صمت در خصوص مجوز مزارع رمزارز باید در این خصوص ورود پیدا کنند، همچنین وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز و وزارت ارتباطات در زمینه بستر مجازی آن باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

پورابراهیمی اظهار داشت‌: مواد و احکام اولیه رمزارزها در کمیسیون اقتصادی مشخص شده است، در بخش احکام قانونی، منشاء داخلی در چارچوب ضوابط قانونی باید شکل بگیرد و با آنانی که مصارف برق غیرقانونی دارند، برخورد شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره رمزارزها خارجی هم گفت: چارچوب رمزارزهای خارجی نیز به دلیل نگرانی مردم از منابع ورود کشور و ریسک‌های زیاد آن، مشخص شده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: همچنین مسئولیت صرافی‌ها و رمزارزها و ارزهای دیجیتال در این احکام اولیه در بانک مرکزی مشخص می‌شود و مجوزهای لازم تعریف شده است و به زودی

گزارش کمیسیون اقتصادی در این راستا نهایی می‌شود و برای بررسی، آن را وارد صحن علنی خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha