۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
مزدا CX-۵ در راه بازار
تصاویری از محصول جدید ژاپنی‌ها توسط چین منتشر شد

مزدا CX-۵ در راه بازار

وزارت صنعت و فناوری چین اقدام به انتشار مزدا CX-۵ کرده است، هرچند که این خودرو نسل جدید مزدا بوده اما ممکن است منجربه شکست طرح این خودرو در بازار شود.

بازار؛ گروه خودرو: در اوایل سال جاری تصاویری در خصوص یک محصول جدید مزدا که مجهز به پوشش‌های استتاری بود، منتشر شد. تصویری که بخشی از ظاهر CX-۵ را که مشابه CZ-۵  هست، نمایان کرده است. CX-۵ برای بازار چین طراحی و تولید شده و احتمالا با پیشرانه شش سیلندر خطی جدید راهی بزرگترین بازار خودروی جهان شود. تصاویر این خودرو توسط وزارت صنعت و فناوری چین منتشر شده است، هرچند که این نخستین بار نیست چینی‌ها تصاویر خودروهای مخصوص بازار خود را منتشر می‌کنند. این موضوع گاهی به ضرر تولیدکنندگان تمام شده و طراحی خودروها تمام می‌شود، زیرا رقبا خودرو مشابه تولید می‌کنند.

CX-۵ دارای طراحی به روزتر نسبت به سایر محصولات مزدا است، این خودرو در نمای جلو خودرو دارای جلوپنچره وسیع و کاپوت کشیده است. سپر CX-۵ نسبت به سایر خودروهای مزدا کوچکتر و شده که هارمونی مناسبی با چراغ‌های کشیده و باریک دارد. گرافیک چراغ‌ها به گونه‌ای است که چیدمان لامپ‌های ال ای دی در داخل آن به شکل L است.

در قسمت عقب خودرو، ظاهری اصلاح و سنت شکنانه را به خود گرفته است. برخلاف سپر جلو، سپر عقب باریک و کوچک است. این مساله برای افزایش بهبود آیرودینامیک و کاهش وزن خودرو ایجاد شده است. ظاهر بدنه بسیار ساده و با پرهیز از احجام غیرمتعارف تولید شده، مزدا بر خلاف همیشه برای CX-۵ طراحی با خطوط ساده بدنه را در دستور کار قرار داده است.

اگر CX-۵ مدل جدید مزدا با طراحی منتشر شده باشد، این خودروساز ژاپنی تا پایان این دهه، طراحی محافظ کارانه را در دستور کار خود قرار داده است. تمام خودروسازان در جهان سعی دارند محصولات مخصوص برای بزرگترین بازار خودروی جهان یعنی چین تولید کنند، محصولاتی که نسبت به سایر خودروها در جهان متمایز است. هرچند انتشار تصاویر CX-۵ این محصول را آماده تغییرات گسترده خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد مزدا تمایل چندانی برای معرفی این محصول به بازار ندارد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ منتظر ورود این خودرو به بازار چین باشیم.

مزدا CX-۵ در چین تست‌های جاده‌ای، دینامیکی، ایمنی و بازار یابی را سپری می کند که  در صورت وجود ضعف برای هر بخش مزدا به دنبال باز طراحی و بهبود خواهد بود. گفتنی است که آمار فروش خودروهای این تولیدکننده ژاپنی نسبت به سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کاهش داشته و احتمالا بازار را نسبت به رقبا از دست بدهد.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha