۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
آخرین نتیجه مذاکرات وزارت نیرو و صمت|  آغاز ساخت نیروگاه های تجدید پذیر در شهرک های صنعتی
معاون وزیر صمت در گفتگو با بازار:

آخرین نتیجه مذاکرات وزارت نیرو و صمت| آغاز ساخت نیروگاه های تجدید پذیر در شهرک های صنعتی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت از ساخت نیروگاه های تجدید پذیر در شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: در آخرین مذاکرات بین وزارت صمت و نیرو قرار بر این شده که دیگر بدون اطلاع قبلی هیچ قطعی برقی نداشته باشیم.

بازار، گروه صنعت: سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، در گفتگو با خبرگزاری بازار با بیان اینکه چالش صنعت برق زودتر از آنچه تصور می کردیم، صنعت کشور را با مشکل مواجه کرد، افزود: ما تصور می کردیم که بحران در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ شاهد کمبود برق باشیم. اما کاهش سرمایه گذاری در این صنعت زودتر از تصورمان اقتصاد ایران را زمین گیر کرد.

او  با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین وزارت نیرو و صمت در رابطه با تامین برق واحدهای  تولیدی گفت: قرار بر این  شده که از ابتدای مهر قطعی های برق خاتمه یابد و هیچ گونه خاموشی بدون اطلاع  قبلی نداشته باشیم.

ما تصور می کردیم که در بحران سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ شاهد کمبود برق باشیم. اما کاهش سرمایه گذاری در این صنعت زودتر از تصورمان اقتصاد ایران را زمین گیر کرد

به گفته معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهم تر از مساله تامین برق برای واحدهای تولید، داشتن یک برنامه مشخص است. خواسته اصلی ما این است که اگر برق جایی قطع شود، حتما از قبل اعلام شود تا مطابق با ساعت های خاموشی برنامه ریزی شود.

او همچنین درباره جزییات ساخت نیروگاه ها توسط واحدهای تولیدی گفت: برای کاهش خسارت های ناشی از قطعی برق قرار شده که در شهرک های صنعتی به سراغ ساخت نیروگاه های تجدید پذیر برویم. هرچند که این نیروگاه ها سرمایه اولیه بالایی نیاز دارد اما در مقابل مصرف سوخت نداشته و البته آلایندگی کمتری هم دارد.

قرار  شده که از ابتدای مهر قطعی های برق خاتمه یابد و دیگرهیچ گونه خاموشی بدون اطلاع  قبلی نداشته باشیم

چه مقدار فولاد صادر کردیم
زرندی در بخش دیگر صحبت‌های خود بر ضرورت برنامه ریزی برای حفظ و ارتقاء نرخ رشد تولید محصولات صنعتی و معدنی در کشور تاکید کرد و گفت : جذب سرمایه و ایجاد بازار جدید، لازمه تداوم تولید است و نگاه وزارت صمت یک نگاه حمایت از تولید است و به همین منظور رویکرد تولید صادرات محور و واردات مبتنی بر تولید مورد توجه قرار دارد.

معاون وزیر صمت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با صادرات محصولات فولادی اشاره کرد و گفت : در دوره ۴ ماهه نخست سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار تن بوده که رشد ۵۲ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد. از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در دوره ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۱ میلیون و ۶۸۷ هزار تن، و سهم صادرات اسلب، ۸۴۱ هزار تن بوده است.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha