۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
آبیاری و کنتورهای هوشمند| روندهای برتر در صنعت کشاورزی برای ۲۰۲۱
بازار گزارش می‌دهد؛

آبیاری و کنتورهای هوشمند| روندهای برتر در صنعت کشاورزی برای ۲۰۲۱

پایداری زیست محیطی و بهبود بهره وری آب باعث تحول در صنعت کشاورزی می شود که به وضوح به سمت مدیریت متمرکز و خودکار حرکت می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: در سال ۲۰۲۱، یکی از پیشرفتهای کلیدی در صنعت کشاورزی ناشی از بهبود کارایی هیدرولیکی و عملیاتی شبکه به لطف نصب سنسورها و کنتورهای راه دور برای کشاورزان است.

علاوه بر این، آبیاری هوشمند بر اساس نیازهای واقعی محصولات، میزان رطوبت خاک و پیش بینی آب و هوا، به لطف پیشرفت در فناوری سنجش از دور و حسگر گسترده تر خواهد شد. در این زمینه، راه حل های تکنولوژیکی و برنامه ریزی مجدد آبیاری خودکار باعث کاهش مصرف آب و افزایش پایداری محیطی با کاهش رد پای صنعت و کربن می شود.

یکی از بزرگترین چالش های انجمن های آبیاری، نظارت و خودکارسازی دارایی های شبکه، فراتر از عملکردهای اصلی آنها مانند پر کردن حوضچه های آبیاری و زمان بندی زمان آبیاری است. تقویت فن آوری حسگر، اگرچه ابتدایی نیست اما به معنی بهبود عملیات و کنترل زیرساخت ها خواهد بود.

سرمایه گذاری های جدید در کنتورهای هوشمند و آبیاری هوشمند برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است، اما در عین حال فناوری هایی که قبلاً پیاده سازی شده اند و به دلیل کمبود تجربه از سوی اپراتورهای زیرساخت مورد استفاده قرار نمی گیرند، باید به داخل بازگردانده شوند.

پایداری زیست محیطی و بهبود بهره وری آب باعث تحول در صنعت کشاورزی می شود که به وضوح به سمت مدیریت متمرکز و خودکار حرکت می کند. اینها روندهای کلیدی صنعت کشاورزی در سال ۲۰۲۱ هستند.

روندهای برتر ۲۰۲۱

۱ - اندازه گیری از راه دور و تشخیص نشت
اجرای کنتورهای هوشمند هنوز برای اکثر انجمن های آبیاری یک مسئله حل نشده است. اگرچه این فناوری یکی از کلیدهای افزایش بهره وری آبیاری است، سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز اغلب تنها از طریق یارانه های عمومی امکان پذیر است. به همین دلیل است که در قرن بیست و یکم، هنوز روند عمومی این است که تیم ها طی چند هفته قرائت بصری کنند، هزینه ها را افزایش دهند، جمع آوری داده ها را به تأخیر بیندازند و درهای خطای انسانی را باز کنند.

در جستجوی آب بیشتر و بهره وری عملیاتی، آینده آبیاری در اندازه گیری هوشمند نهفته است. همانطور که در زمینه آب آشامیدنی، توسعه مدیریت چرخه صورتحساب از جمله خواندن متر، صورتحساب و جمع آوری پرداخت را بهبود می بخشد و از طریق خواندن  مترهای مشترک و استفاده از الگوریتم های پیشرفته، قادر خواهیم بود نشت ها و تقلب ها را پیش بینی و تقاضا را تشخیص دهیم.

۲ - آبیاری هوشمند
در سال آینده، تعداد بیشتری از انجمن های آبیاری با توجه به نیازهای واقعی محصولات خود و میزان رطوبت خاک، آبیاری زمین خود را انتخاب خواهند کرد. این چیزی است که ما آن را آبیاری هوشمند می نامیم. بر اساس سنجش از دور و حسگرهای نصب شده در مزارع برای محاسبه تعادل آب، راه حل های تکنولوژیکی نشان می دهد که چه زمان و چه مقدار آب باید برای بهینه سازی منابع آب و در نتیجه ارتقاء پایداری محیطی استفاده شود.

سنجش از دور به خودی خود یک پیشرفت بزرگ است، زیرا اطلاعاتی در مورد وضعیت محصولات زراعی بدون نیاز به استقرار دارایی ها ارائه می دهد. تصاویر ماهواره ای می توانند پوشش گیاهی و سلامت خاک را با نظارت بر پارامترهای خاص مانند رطوبت، شاخص زیست توده فعال فتوسنتزی و نیتریفیکاسیون نشان دهند. در سال ۲۰۲۱ ، انتظار می رود سنجش از دور اطلاعات پیچیده تری را ارائه دهد.

گام بعدی در این روند تنظیم خودکار برنامه آبیاری از طریق استفاده از الگوریتم ها، با در نظر گرفتن نیاز آبی محصول، میزان رطوبت خاک و پیش بینی آب و هوا است. بهبود پایداری محیط زیست مزیت اصلی آبیاری هوشمند است. با بهینه سازی مصرف آب، انرژی مورد استفاده برای پمپاژ آب نیز کاهش می یابد.

۳ - ادغام داده ها
کنتورهای هوشمند و آبیاری هوشمند دلالت بر این دارد که داده های بیشتری در دسترس و آماده تجزیه و تحلیل است. بنابراین ، ادغام داده ها بدون شک یکی از اصلی ترین روندهای امسال خواهد بود.

توانایی مشاهده همه اطلاعات سیستم مربوطه در یک پلت فرم واحد در زمان واقعی برای بهبود تصمیم گیری مهم است. بدین منظور در سالهای آینده، نظارت بر دارایی ها و کنترل مصرف به امری عادی تبدیل خواهد شد.

به منظور استخراج ارزش از داده ها، انجمن های آبیاری نیز باید متخصصانی در دست داشته باشند تا این نرم افزار خاص را کار کنند.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha