۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
مصرف برق کشور از ابتدای مهر چه میزان اضافه می شود
سخنگوی صنعت برق در گفتگو با «بازار»:

مصرف برق کشور از ابتدای مهر چه میزان اضافه می شود

سخنگوی صنعت برق با اشاره به لغو محدودیت های تامین برق صنایع و مزارع استخراج رمز ارز از ابتدای مهر، گفت: لغو محدودیت ها حدود دو هزار و ۲۵۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می کند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محدودیت های تامین برق صنایع و مزارع استخراج رمز ارز از ابتدای مهر لغو می شود. آنگونه که مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق به خبرگزاری «بازار» می گوید: محدودیت های برق صنایع در ساعت های پیک حدود ۲ هزار مگاوات بود. همچنین مزارع مجاز رمز هم حدود ۲۵۰ مگاوات برق مصرف می کردند که تقریبا از حدود ۱۰ روز دیگر لغو خواهد شد. به عبارت دیگر لغو محدودیت ها حدود ۲ و هزار و ۲۵۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می کند اما از آن طرف هم به دلیل کاهش دما و استفاده کمتر از وسایل سرمایشی شاهد کاهش مصرف در بخش خانگی خواهیم بود.

او همچنین ابراز داشت: رشد مصرف انرژی برق امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد بوده، در حالی‌که در گذشته شاهد رشد سالانه ۴ تا ۵ درصد بوده‌ایم. همچنین امسال انرژی تحویل داده شده به صنایع فولاد در فروردین ماه، ۲۵ درصد رشد داشته که سعی می‌کنیم با توجه به این رشد تا پایان سال انرژی مورد نیاز صنایع را تامین کنیم.

معاون برنامه ریزی توانیر همچنین درباره تامین برق صنایع گفت: روز جمعه، صنعت برق بیش از ۵۰۰۰ مگاوات برق برای صنایع بزرگ کشور تامین کرده که البته این رقم در زمان کم باری معادل ۸۰۰۰ مگاوات بوده است، همچنین صنایع کوچک نیز طبق دستورالعمل‌ها در حال فعالیت بوده و تامین برق آنها نیز درحال انجام است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تابستان در مردادماه با رقم ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات و برای اولین بار در کشور رخ داده است، گفت: با کاهش مصرف برق که هم‌اکنون در کشور رخ داده است به تدریج از حجم و تعداد برنامه‌های زمانبندی شده و اقدامات مدیریت بار کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha