۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
 تقابل قیمت آهن و نرخ ارز

تقابل قیمت آهن و نرخ ارز

روز گذشته نرخ ارز از ۲۷ هزار تومان عبور کرد و دلار به کانال ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید اما روند بازار آهن همچنان کاهشی است و فروشندگان آهن قیمت ها را همچنان کاهشی اعلام می دارند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز گذشته نرخ ارز از ۲۷ هزار تومان عبور کرد و دلار به کانال ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید اما روند بازار آهن همچنان کاهشی است و فروشندگان آهن قیمت ها را همچنان کاهشی اعلام می دارند.

نرخ ارز از ۲ روز پیش و رشد شبانه معاملات پشت خطی پس از ۱۰ روز دوباره روند صعودی را در پیش گرفته است، دلیل اصلی افزایش نرخ ارز مسائل غیر اقتصادی می باشد به طور مثال گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که منجر به افزایش برخی تنش ها در موضوع پرونده هسته ای است.

از سوی دیگر عدم استقبال در عرضه های بورس کالا نیز بر جو روانی بازار موثر بوده و منجر به ادامه کاهش قیمت ها شده است، بعضا برخی از مصرف کنندگان همچنان چشم انتظار میلگرد ۱۵ هزار تومانی هستند که همین ذهنیت بر رکود بازار دامن زده اما بر اساس چشم انداز بازار یعنی نرخ ارز احتمال مشکلات تولید دوباره در فصل زمستان و همچنین وجود تورم، امکان پایین آمدن نرخ میلگرد از کانال ۱۶ هزار تومان در شرایط فعلی بعید به نظر می رسد.

احتمال اینکه در روز جاری ثبات بیشتری در بازار را رویت نماییم وجود دارد، اما چنانچه روند صعود نرخ ارز در روز شنبه نیز ادامه یابد، آنگاه بازار آهن بلاشک تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت و بعید نیست روی دیگری را از خود نمایش دهد. بسیاری از فعالان بازار آهن در این روزها تلاش می نمایند که میزان موجودی خود را متعادل نمایند البته افرادی که اهل ریسک هستند شاید در این یخ زدگی تقاضا خریدهای خوبی را انجام دهند و موجودی انبارهای خود را افزایش دهند.

با بررسی قیمت روز آهن مشاهده می گردد  در روز گذشته قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش کاهش قیمت ۵۰ تا ۵۵۰ تومانی داشته است و تعداد اندکی از مبادی فروش ثبات قیمتی و بعضا نیز افزایش ۵۰ تومانی را اعمال کرده اند. میلگرد ۱۴ سیادن ابهر در روز گذشته روی قیمت ۱۶۴۳۰ قرار گرفت.

در بازار نبشی و ناودانی، مبادی فروش قیمت نبشی و قیمت ناودانی را در روز گذشته با کاهشی در حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان اعمال داشتند.

در بازار تیرآهن در بخش کیلو فروشی کاهش قیمت تیرآهن در حدود ۱۰۰ تومان و بعضا نیز ثبات قیمتی را اعمال کردند در بخش شاخه فروشی نیز در شاخه های پر فروش کاهش ۱۰ الی ۵۰ هزار تومانی اعمال شد و تیرآهن ۱۴ ظفربناب در روز گذشته با کاهشی در حدود ۶۰ هزار تومان اعلام قیمت شد.

در بازار پروفیل نیز کاهش قیمت پروفیل  ۲۰۰ الی ۸۰۰ تومانی رویت شد و تعداد کثیری از مبادی فروش نیز در مقابل کاهش قیمتی مقاومت می نمایند.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha