۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
شرکت‌ها و صنایع در میدان توسعه خوزستان سرمایه‌گذاری کنند| لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری
وزیر کشور:

شرکت‌ها و صنایع در میدان توسعه خوزستان سرمایه‌گذاری کنند| لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری

اهواز- وزیر کشور گفت: شرکت‌ها و صنایع بزرگ فعال خوزستان در میدان توسعه سرمایه‌گذاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی ظهر پنج شنبه در آئین تودیع و معارفه استاندار خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای استان خوزستان در حوزه کشاورزی و آبزیان باید صنایع تبدیلی را توسعه داده شود.

وی تاکید کرد: صنایع پایین‌ دستی بسیار ظرفیت بزرگی است که ارزش افزوده ۱۰ برابری نسبت به خود پتروشیمی دارد.

وزیر کشور افزود: نقش مشارکت‌های حداکثری را نباید نادیده گرفت و همه شرکت‌ها و صنایع بزرگ فعال در خوزستان باید در یک برنامه جمعی نقش خود را در این توسعه کاملاً مشخص کنند و هر کدام باید نقش خود را تعیین کرده و در این میدان توسعه سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وحیدی ادامه داد: یکی از موضوعات جنگ صدام علیه ایران تنگنای ژئوپلیتیکی بود که صدام را گرفتار کرد و دوست داشت سواحل شمال خلیج ‌فارس را از ایران بگیرد.

وی با بیان اینکه کانون‌های محرومیت زایی باید برطرف شود، توضیح داد: با همکاری سپاه، هلال احمر، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان ۱۲۳ نقطه در خوزستان شناسایی شده و باید در قالب برنامه کاملاً هماهنگ و زمان‌بندی شده بین دستگاه‌های خدمت رسان رفع بحران و محرومیت شوند.

وزیر کشور با اشاره به گردشگری عنوان کرد: استان خوزستان ظرفیت‌های معنوی بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به مقصد بودن برای کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و باید زیرساخت‌های گردشگری مذهبی را در این استان تقویت کرد.

وحیدی ظرفیت‌های استان خوزستان در زمینه صنعت، کشاورزی و دامپروری بر مدیریت آب را مهم دانست و گفت: این مدیریت باید به دنبال افزایش بهره‌وری آب باشد و امروزه روش‌های ارزشمندی در زمینه آبیاری نوین طراحی شده که باید از آنها استفاده کرد.

ضرورت معافیت مالیاتی برای جذب سرمایه‌گذار
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: صندوق توسعه استانی باید به تبعیت از صندوق توسعه ملی در خوزستان تشکیل شود.

سیدکریم حسینی اظهار کرد: روز گذشته سازمان محیط زیست کشور یک طرح ظالمانه، غیرمنطقی و غیر کارشناسی به اسم طرح ونک سولگان را برای صدور مجوز بررسی کرد که کار آن به مراحل آخر رسیده است.

وی ادامه داد: مدیران غیر همسو در دولت وجود دارد ولی با آنها همراهی شد که از این‌ رو انسجام و همدلی نمایندگان وجود دارد و القای عدم همسویی نمایندگان صحت ندارد و نمایندگان حداکثر همراهی و همگرایی را با مدیران دارند و به دنبال تقویت مدیران کارآمد هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صندوق توسعه استانی باید به تبعیت از صندوق توسعه ملی در خوزستان تشکیل و منابع و مصارف آن هم مشخص باشد تا بخشی از مسیر توسعه راحت‌تر طی شود.

حسینی افزود: برای جذب و حضور سرمایه‌گذاران در خوزستان باید در یک بازه زمانی حداقل ۵ الی ۱۰ ساله معافیت مالی تعیین و این مطلب را برای مرکز نهادینه کنیم؛ بنابراین برای تحقق توسعه خوزستان باید این معافیت مالیاتی مد نظر باشد.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha