۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
طرح ساخت خط لوله گاز «پاکستان استریم» کلید می‌خورد

طرح ساخت خط لوله گاز «پاکستان استریم» کلید می‌خورد

پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز «پاکستان استریم» با همکاری روسیه و پاکستان به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، شفقت علی خان، سفیر پاکستان در روسیه اعلام کرد که پس از چند دور مذاکره فنی، انتظار می‌رود پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز «پاکستان استریم» به‌زودی آغاز شود.

وی گفت: پس از سال‌ها مذاکره، مسکو و اسلام‌آباد سرانجام توافقنامه‌ای را امضا کردند و از آن زمان تاکنون پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است.

سفیر پاکستان در روسیه افزود: انتظار داریم به محض نهایی شدن جزئیات این توافق، اجرای این طرح آغاز شود، این موضوع تأثیر قابل توجهی بر سرمایه‌گذاری‌های آینده (در پاکستان) خواهد داشت.

علی خان بدون اشاره به جزئیات گفت: بسیار خوش‌بین هستیم.

به گزارش شانا، نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه خردادماه اعلام کرده بود که سندی را با شفقت علی خان امضا کرده‌اند که امکان اجرای پروژه ساخت خط لوله گاز پاکستان استریم را (که پیش از این با نام خط لوله شمال  ـ جنوب شناخته می‌شد) فراهم می‌کند.

این خط لوله بزرگ انتقال گاز، بندر کراچی و شهر بندری گوادر در جنوب پاکستان را به نیروگاه‌ها و قطب‌های صنعتی شمال این کشور متصل می‌کند، انتظار می‌رود ظرفیت سالانه انتقال این خط لوله با طولی بیش از ۶۸۳ مایل (۱۱۰۰ کیلومتر) ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز باشد.

بر اساس مفاد این توافقنامه، پاکستان ۷۴ درصد از سهام این خط لوله و روسیه ۲۶ درصد باقیمانده را در اختیار دارد، قرارداد اولیه ساخت خط لوله پاکستان استریم در سال ۲۰۱۵ امضا شده بود.

کد خبر: ۱۰۶٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha