۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
توزیع نارنگی‌های رنگ شده در سایه سکوت مسئولان!
عضو هیات مدیره بارفروشان مرکزی عنوان کرد

توزیع نارنگی‌های رنگ شده در سایه سکوت مسئولان!

یاوری، عضو هیات مدیره بارفروشان مرکزی گفت: یک عده نارنگی‌ها را تحت فشار گاز به داخل گرمخانه می برند و رنگ می کنند که این تخلف است و امنیت غذایی مردم را هم به خطر می اندازد.

به گزارش بازار، ناصر مدیحی طامه رئیس گشت های تعزیرات حکومتی تهران با بیان اینکه هنوز پرونده ای در این خصوص تشکیل نشده گفت: این مسئله دو جنبه دارد؛ نخست تبدیل رنگ نارنگی از سبز به نارنجی که تخلف است و دوم هم بحث سلامتی مردم و پزشکی است که دادسرای پزشکی باید ورود کند.

وی با اعلام اینکه این نارنگی ها مجوز صادرات هم گرفته اند افزود: متأسفانه این نارنگی ها برای صادرات به کشورهای همسایه نیز مجوز گرفته که فاجعه است و دولت حتماً باید ورود و با متخلفان برخورد کند.

رئیس گشت های تعزیرات حکومتی تهران اظهارکرد: این موضوع باید بررسی و کارشناسی شود و اگر برای سلامتی مردم ضرر داشته باشد تعزیرات به بخشی از موضوع رسیدگی خواهد کرد و بخش دیگری از کار هم به دادسرای پزشکی ارجاع داده می شود.

مدیحی با تأکید بر لزوم اصلاح قانون تعزیرات در مجلس گفت: اگر رئیس اتحادیه بارفروشان گزارشات در این زمینه را برای ما ارسال کند ما هم فوری رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس گشت های تعزیرات حکومتی تهران خاطرنشان کرد: طبق قانون نظام صنفی، تمام اختیارات بازرسی و بررسی واحدهای صنفی با خود اتحادیه هاست و هر واحد صنفی که تخلف کند باید به تعزیرات گزارش شود.

در ادامه اکبر یاوری عضو هیئت مدیره بارفروشان مرکزی گفت: زمان برداشت یک دسته از نارنگی ها الان نیست و بیستم مهر به بعد باید انجام شود اما یک عده سلف خر این نارنگی ها را تحت فشار گاز به داخل گرمخانه می برند و رنگ می کنند که این تخلف است و امنیت غذایی مردم را هم به خطر می اندازد.

وی افزود: سلف خر ها این نارنگی ها را مستقیماً به داخل میدان مرکزی می فرستند و قیمت هم در میدان رقمی بین ۷ تا ۱۲ هزار تومان است.

عضو هیئت مدیره بارفروشان مرکزی با بیان اینکه ما در میدان فقط توزیع کننده هستیم و بحث نظارت بر عهده بازرسان صنعت و معدن است گفت: نظارت باید از مبدأ و جایی که رنگ آوری می شود صورت گیرد.

یاوری با اشاره به اینکه نظارت بر ورود و خروج و عرضه در میدان مرکزی میوه و تره بار با بازرسان اتاق صنعت و معدن و مرجع رسیدگی هم تعزیرات حکومتی است افزود: ما یک تشکل صنفی هستیم و کارهای مربوط به پروانه کسب و پلمپ را انجام می دهیم و بازرسان صنعت و معدن باید نظارت های لازم را انجام دهند.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha