۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۱
ادامه قطعی آب در ایلام| مشکل ۲۰ ساله حل نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

ادامه قطعی آب در ایلام| مشکل ۲۰ ساله حل نشد

ایلام- تابستان رو به اتمام است ولی قطعی آب همچنان در برخی از مناطق شهر ایلام ادامه دارد، مشکلی که بیش از ۲۰ سال است گریبان این شهر را گرفته و گویا قرار نیست حل شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: سال‌های سال است مردم برخی مناطق شهر ایلام با مشکل قطعی آب شرب مواجه هستند که البته ۲۱ تیرماه امسال مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد این مشکل برای همیشه رفع شده است.

اما تعدادی از ساکنان محلات شهر ایلام همچنان مشکل قطعی آب دست به گریبان هستند، در شرایطی که تعدادی از ساکنان شهر ایلام با قطعی یا افت فشار آب مواجه هستند هر چند وقت یک بار در سطح شهر لوله‌های شکسته‌ای را می‌بینیم که حجم زیادی آب را هدر می‌دهند و برای تعمیر آنها خیلی دیر اقدام می‌شود.

قطعی آب همچنان وجود دارد
یکی از اهالی محله جانبازان شهر ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نزدیک ۲۰ سال است در این محله زندگی می‌کنیم هر روز از ساعت ۱۱ شب تا روز بعد آب شرب ما قطع می‌شود.

محمد عباسی افزود: قطعی آب فقط مختص به آپارتمان یا طبقات بالا نیست، بلکه حتی منازل زمینی هم این قطعی آب را دارند واقعاً از کمبود آب شبانه دارای مشکلات بسیار زیادی هستیم.

ادامه قطعی آب در ایلام| مشکل ۲۰ ساله حل نشد

وی تصریح کرد: متاسفانه مجبور هستیم با این گرمای هوا کولرها را هم خاموش کنیم، می‌طلبد که مسئولان درنظر داشته باشند که این منطقه را از نظر آب و فاضلاب ساماندهی کنند.

عباسی بیان کرد: بسیاری از مردم شهر ایلام از قطعی و کمی آب گلایه دارند، متاسفانه در بعضی از مناطق شاهد شکستگی لوله هستیم که نیاز است مسئولان در سریع‌ترین زمان این شکستگی ها را مرتفع کنند.

توپوگرافی عامل افت فشار آب است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای تامین آب در شهر ایلام در تیرماه امسال کارهای بسیار خوبی صورت گرفت و امسال مشکلات قطعی و افت فشار در شهر ایلام بسیار کم شده است.

نورالله تیموری افزود: در خصوص افت فشار آب که گاهی در برخی مناطق یا محلات اتفاق می‌افتد، مربوط به توپوگرافی خاص شهر است.

افت فشار یا قطعی لحظه‌ای در شهر ایلام در شب‌ها به این دلیل است که وقتی فشار شبکه بسیار زیاد باشد شکستگی در داخل شبکه بالا می‌رود، به همین منظور همکاران در آب و فاضلاب به دلیل جلوگیری از شکستگی‌های شبانه مبادرت به کاهش افت فشار در داخل شبکه می‌کنند که این یک امر طبیعی است

وی تصریح کرد: پایین‌ترین تا بالاترین نقطه در شهر ایلام بیش از ۲۵۰ متر اختلاف ارتفاع وجود دارد، متاسفانه ایلام شهری نیست که به صورت یکنواخت آب به به همه مناطق به طور یکسان وارد شود.

ادامه قطعی آب در ایلام| مشکل ۲۰ ساله حل نشد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام عنوان کرد: افت فشار یا قطعی لحظه‌ای در شهر ایلام در شب‌ها به این دلیل است که وقتی فشار شبکه بسیار زیاد باشد شکستگی در داخل شبکه بالا می‌رود، به همین منظور همکاران در آب و فاضلاب به دلیل جلوگیری از شکستگی‌های شبانه مبادرت به کاهش افت فشار در داخل شبکه می‌کنند که این یک امر طبیعی است.

با توجه به پیش بینی‌های کاهش میزان بارندگی، زنگ خطر کم آبی و تنش آبی در کشور و در استان به صدا درآمده است

وی عنوان کرد: در سال گذشته در طول شبانه روز این مشکل در شهر ایلام وجود داشت، این موضوع هم اکنون در طول روز برطرف شده است.

بارندگی‌ها در پاییز ۱۴۰۰ کمتر از نرمال خواهد بود
در حالی در سال گذشته و سال جاری مسئله خشکسالی و کاهش منابع آبی مشکلات زیادی برای مردم مناطق مختلف استان ایلام به وجود آورده است، کارشناسان هواشناسی پیش بینی کرده‌اند در پاییز امسال بارندگی در استان ایلام کمتر حد نرمال خواهد بود.

ادامه قطعی آب در ایلام| مشکل ۲۰ ساله حل نشد

کارشناس هواشناسی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی انتظار می‌رود که در مهرماه و آبان ماه در استان ایلام نسبت به نرمال خود بارندگی کمتری در استان داشته باشیم.

مجتبی مهین پرست اضافه کرد: در آذرماه انتظار می‌رود که روند بارندگی بهبود پیدا کند.

با بروز خشکسالی و کمبود شدید بارندگی در سال جاری مشکلات استان ایلام در بخش تامین آب شرب و دیگر بخش‌ها بیشتر خواهد شد، به خصوص اینکه خسارت‌های خشکسالی در استان ایلام بیشتر به بخش‌های کشاورزی استان وارد شده است.

با توجه به پیش بینی‌های کاهش میزان بارندگی، زنگ خطر کم آبی و تنش آبی در کشور و در استان به صدا درآمده است.

در استان ایلام در حال حاضر ۳۴۰ لیتر آب در هر شبانه روز به ازای هر نفر تولید و مصرف می‌شود که این میزان سه برابر استانداردهای کشوری است، در حوزه شهری نیز میزان مصرف و تولید آب در استان ۲۸۰ لیتر است که این میزان نیز ۲ برابر استانداردهای کشور است.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha